“תפוחי אדמה עדיפים על לחם”

מומחה לתזונה אישר כי 100 גרם לחם מכיל 40-60 גרם פחמימות, בעוד ש-100 גרם תפוחי אדמה מכילים רק 16-17 גרם.

 

מטוגנים, בגריל, או אפילו מבושלים- רוב האנשים ברחבי העולם אוהבים תפוחי אדמה, אבל הם מנסים להימנע מהם מחשש שהם מכילים קלוריות רבות ושכמו שיש הסבורים שהם לא מועילים, ד”ר נוריה דיאנובה, מנכ”ל המרכז הלאומי לחקר תזונת בריאות הפריכה זאת.

דיאנובה אמרה: “תפוחי אדמה הם ירקות עמילניים המכילים אחוז ממוצע של חלבון – 2 גרם ל-100 גרם ו 16-17 גרם פחמימות – הם מכילים גם אחוזים טובים של מגנזיום, ברזל, ויטמין B1 וניאצין (חומצה ניקוטינית) מה שמשפיע על מערכת העצבים”.

היא הוסיפה, לפי “Radio.1 ru”: “תפוחי אדמה עשירים גם באשלגן, המועיל לשריר הלב, אך מזיק במקרה של בעיות בכליות, רבים סובלים ממחסור בו , והוא נמצא במוצרי דגנים מלאים שבני אדם אוכלים בכמויות קטנות.

יותר טוב מלחם

לדברי התזונאית, תפוחי אדמה יכולים להיחשב כלחם, ובמקרים מסוימים הם אפילו עדיפים על לחם מכיוון ש-100 גרם לחם מכילים 40-60 גרם פחמימות, בעוד ש-100 גרם תפוחי אדמה מכילים 16-17 גרם בלבד. תפוחי אדמה מועילים גם לחולי סוכרת ולתפקוד המוח. יתרה מכך, תפוחי אדמה עדיפים מאורז לבן, מכיוון שהם מכילים מגנזיום וסיבים תזונתיים המשפיעים לטובה על המעיים.

היא ציינה כי: “תפוחי אדמה מועילים מאוד אם הם מבושלים או צלויים על הגריל, באשר לתפוחי אדמה מטוגנים, הם גורמים לאינדקס גליקמי גבוה מכיוון שהם מכילים הרבה חומרי גלוטן, מה שמאיץ את תהליך ההזדקנות”.

המומחית מציינת כי כמות תפוחי האדמה המותרת לאכילה ביום נקבעת על פי עקרון המנה, שעליה להכיל פחמימות, חלבון, שומנים וסיבים תזונתיים,  “כלומר, כרבע מהמנה – 100-120 גרם, בשר 100 גרם, וסלטים 150-200 גרם זה נחשב למנה בריאה”.

למרות שהדגישה שאין שום נזק באכילת תפוחי אדמה במתינות, היא ציינה שאנשים הסובלים ממחלת כליות חייבים להקפיד על כללים מיוחדים באכילתם תפוחי אדמה.

צלחת תפוחי אדמה צלויים - iStock

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: ויקיפדיה