Life2vec: מחשבון גיל מבוסס AI שיכול לנבא מתי תמות בדיוק של 80%

“מחשבון הגיל” שמנבא מתי תמות נקרא Life2vec. הוא יכול גם לקבוע כמה כסף יהיה לך כשהמוות ישיג אותך סוף סוף

 

מדענים אמריקאים ודנים הצליחו להמציא את ה”מחשבון” הראשון מסוגו בעולם  הפועל על בסיס טכנולוגיית בינה מלאכותית ומחשב את גילו המשוער של אדם ומסיקה את תאריך מותו הצפוי.

הדבר המפתיע ב”מחשבון” זה הוא שהוא יכול לחזות את תאריך המוות בדיוק גבוה מאוד באמינות של עד 78%, כלומר ההסתברות לטעות במחשבון זה אינה עולה על 22%.

דיווח שפרסם העיתון הבריטי Metro, ונצפה על ידי Al Arabiya.net, אמר כי “מחשבון הגיל” שחוזה את תאריך המוות נקרא (Life2vec) , ומחשבון זה יכול גם לקבוע את כמות הכסף שיהיה לך כאשר המוות סוף סוף יגמור אותך.

ה”מחשבון” החכם הזה נוצר על ידי מדענים בדנמרק ובארצות הברית, שהכניסו למודל נתונים מרשומות הבריאות והדמוגרפיה הדנית של שישה מיליון אנשים, ושהצליח לבצע את התחזיות שלו.

האפליקציה (Life2vec) , המסתמכת על בינה מלאכותית, משתמשת במידע כמו הכנסה, עיסוק ורישומים רפואיים כדי לקבוע כמה זמן אדם יחיה.

מחקרים מדעיים קודמים כבר זיהו שכמה גורמי חיים יכולים להוביל לחיים ארוכים יותר או קצרים יותר, למשל, להיות גבר, מעשן, או אבחנה של בריאות נפשית לקויה יכולים לתרום לתוחלת חיים קצרה יותר וקבלת תפקיד מנהיגותי להוביל לתוחלת חיים קצרה יותר.

לכל אחד מהגורמים הללו היה קוד במערך הנתונים שהוזן למודל החכם, וזה איפשר לסכם את חייהם של אנשים במשפטים עשירים בנתונים, כולל דברים כמו עיסוק, הכנסה, פציעות והיסטוריית הריון.

הצוות המדעי בדק את המחשבון החכם הזה (Life2vec) על קבוצת אנשים בין הגילאים 35 עד 65, שמחציתם מתו בין 2016 ל-2020.

האפליקציה (Life2vec) חזה מי ימות ומי יחיה בדיוק מדהים של 78%, לפי מה שאומרים מדענים. הוא גם הצליח לחזות את התוצאות של מבחני אישיות בצורה מדויקת יותר מאשר מודלים שהוכשרו במיוחד למשימה זו.

אבל המדענים שפיתחו את התוכנית הזו אמרו שהיא לא זמינה כרגע לשימוש הציבור.

הצוות, בראשות פרופסור Sonne-Lyman Jørgensen, מהאוניברסיטה הטכנית של דנמרק, אמר כי מכיוון שהמודל הורץ אך ורק על נתונים מדנמרק, ייתכן שהתוצאות לא יהיו מדויקות עבור אנשים ממדינות אחרות. הם גם הדגישו כי בינה מלאכותית לא צריכה ליפול לידי חברות גדולות.

“המודל שלנו כמובן לא אמור לשמש את חברות הביטוח”.

“כנראה שהוא כבר נמצא בשימוש עלינו על ידי חברות טכנולוגיה גדולות שיש להן טונות של נתונים עלינו, והן כבר משתמשות בבינה מלאכותית כדי לחזות את הפעולות שלנו”, אמר.

“המסגרת שלנו מאפשרת לחוקרים לחקור מנגנונים פוטנציאליים המשפיעים על תוצאות החיים כמו גם אפשרויות הקשורות להתערבויות מותאמות אישית”, הוסיפו צוות המחקר.

איור מלאי של חלקיקים אנושיים וקטוריים

קרדיט: אלערביה