הרשות הפלשטינית החלה בתאומים עם האו”ם לקראת ביקורו של אבו מאזן בעזה. וישראל?

בסוף השבוע הצהיר ראש הרשות הפלסטינית בנאומו בפני הפרלמנט הטורקי כי הוא מתכנן ביקור בעזה גם אם הדבר יעלה לו בחייו.

 

אתמול, יום ראשון, הודיעה הרשות הפלסטינית כי היא במגעים בינלאומיים, לקראת יציאת הנשיא אבו מאזן וחברי ההנהגה הפלסטינית לרצועת עזה.

הביקור בא כסולידריות עם תושבי עזה שחיים בצל המלחמה נגד ישראל המתנהלת כבר יותר מ-10 חודשים וכן בא להדגיש כי “לארגון לשחרור פלסטין יש את המנדט והאחריות” והמטרה ” להחזרת האחדות הלאומית”, על פי מה שדיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית “ופא”.

מהסוכנות נמסר כי מתקיימים מגעים בין הרשות הפלסטינית לבין “האומות המאוחדות, החברות הקבועות במועצת הביטחון, המדינות הערביות והאסלאמיות, הליגה הערבית, הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, האיגודים האירופיים והאפריקאים ועוד על מנת להבטיח את הצלחת הביקור, ולתת תמיכה והשתתפות לכל מי שאפשר, גם לישראל הודיעו על כך”.

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן הודיע ​​בנאום בפני הפרלמנט הטורקי ביום חמישי שעבר כי ייסע לרצועת עזה עם “כל חברי ההנהגה הפלסטינית”, וקרא לאפשר לו גישה בטוחה אליה.

 

הנשיא הפלסטיני, שדיבר בערבית, לפי הטקסט שפרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא, הזמין את מנהיגי העולם ואת מזכ”ל האו”ם לביקור בעזה.

עבאס נפגש עם נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן ביום רביעי באנקרה ודן בהפסקת אש בעזה ובשלום, יום לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה.

השיחות הסגורות התרחשו בתקופה שבה אזור המזרח התיכון עד למתיחות וחששות מהסלמה כתוצאה מהמלחמה המתנהלת כבר יותר מעשרה חודשים בין ישראל לתנועת חמאס ברצועת עזה, תוך מאמצים מדשדשים שמטרתם הפסקת אש וציפייה לתגובת חיזבאללה של איראן להריגת ראש הלשכה המדינית של חמאס, בטהרן, והרמטכ”ל חיזבאללה, פואד שוכר, בביירות.

 

מלשכתו של ארדואן נמסר כי הבכירים דנו בארמון הנשיאות ב”מעשי הטבח שביצעה ישראל בשטחים הפלסטיניים” וכן ב”צעדים הדרושים כדי להגיע להפסקת אש ושלום קבועים”.

עבאס ביקר באנקרה לאחר פגישתו עם פוטין במוסקבה ביום שלישי. ביקורו האחרון של עבאס, העומד בראש תנועת הפתח הפלסטינית, בטורקיה היה בתחילת מרץ.

 

הערה ברקע הכתבה: אם ישראל תחליט , ברוב שיגעונה, לאפשר לרשות הרצחנית את הביקור בעזה, שיהיה אחד האירועים המתוקשרים ביותר של השנים האחרונות , וינוצל לתעמולה משפילה נגד ישראל , חייבים להתעקש על מחווה מול מחווה . 

רוצה לבקר עם מדינות האו”ם , תפעל לשחרר חטופים מידי החמאס. בלי מחווה מול מחווה לא יתאפשר הביקור אפילו עם קאמילה האריס תעמוד על רגליההאחוריות ותרקע בקרקע. טראמפ לא מספיק טיפש בשביל לתמוך במסע תעמולתי כה פוגעני נגד ישראל.

ההערכה היא כי אולי נתניהו יסכים , או יאולץ להסכים לביקור כזה, אך מצפים מבן גביר וסמוטריץ’ למנוע ביקור מביש שכזה. הם לא יאכזבו!

 

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות