איראן “מלבינה” את מותו של יועץ צבאי בכיר שנהרג בתקיפה אווירית בסוריה

התקשורת האיראנית הודיעה היום, יום חמישי, על מותו של “יועץ צבאי” בכיר , בדרגת קולונל, משורות כוחות התעופה והחלל של משמרות המהפכה, כתוצאה מפציעות שספג בסוריה לפני מספר שבועות, לפי דיווח רויטרס.

סוכנות הידיעות החצי-רשמית “תסנים” דיווחה כי קולונל אחמד רזא אפשארי – أحمد رضا أفشاري , חבר במשמרות המהפכה, הועבר לאיראן מוקדם יותר לאחר שנפצע ב”הפצצה אווירית” מוקדם יותר בסוריה.

סוכנות הידיעות החצי רשמית פארס דיווחה כי אפשארי הועבר לאיראן כדי לקבל טיפול רפואי במחצית הראשונה של אוגוסט לאחר המתקפה האווירית שערכו כוחות הקואליציה הבינלאומית בסוריה.

בשבוע שעבר נהרגו 5 לוחמים פרו-איראנים בתקיפה של מל”ט לא מזוהה, במזרח סוריה סמוך לגבול עיראק.

מהמצפה הסורי לזכויות אדם נמסר: “חמישה לוחמים פרו-איראניים נהרגו ואחרים נפצעו, חלקם קשה”.

המצפה דיווח כי התקיפה בוצעה על ידי “מל”ט לא מזוהה על רכב צבאי בו נסעו סמוך לגבול סוריה-עיראק”.

אזור הגבול בין מזרח סוריה לעיראק הוא אחד מאזורי ההשפעה הבולטים של איראן ושל המיליציות הנאמנות לה בסוריה, כולל פלגים עיראקים. משאיות שנשאו נשק, ותחמושת, והיו בדרכן לעבר מחסנים ואתרים צבאיים השייכים לקבוצות אלו, הותקפו מהאוויר בעבר, והאצבע המאשימה הופנתה הן לכיוון ארה”ב והן לכיוון ישראל, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

בחודש יוני נהרגו 3 לוחמים פרו-איראנים בתקיפה אווירית במזרח סוריה סמוך לגבול עיראק, לפי מה שדיווח אז המצפה הסורי.

מאז תחילת הסכסוך ב-2011, ישראל ערכה מאות תקיפות אוויריות בסוריה, המכוונות לעמדות כוחות המשטר ומטרות איראניות וחיזבאללה.

לעתים רחוקות ישראל מאשרת שהיא מאחורי התקיפות כנגד מה שהיא מתארת ​​כניסיונות של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה. הקואליציה הבינלאומית הודיעה שוב ושוב כי ביצעה תקיפות נגד מיליציות הנאמנות לטהרן.

מאז 2011, סוריה עדה לסכסוך עקוב מדם, רב-צדדי, שגרם למותם של יותר מחצי מיליון בני אדם, להרס מסיבי של תשתיות ולעקירה של יותר ממחצית האוכלוסייה שנעו למקומות אלטרנטיביים בתוך המדינה וגם מחוצה לה.

עכשיו נותר לנו להמתין למידע על הנסיבות שהביאו לפציעתו בסוריה.

הקולונל אפשארי:

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: תסנים