תשעה באב: במיוחד ביום זה, קריאה לאחדות!

לא משנה אם אתם בצד ימין או בצד שמאל של הקשת הפוליטית ולמי הצבעתם בבחירות, זה כלל לא אכפת לאויבי ישראל הרוצים להשמידנו.

לא משנה אם אתם יוצאים מבתיכם להפגין נגד מה שלא יהיה, או שאתם דווקא הולכים להפגין בעד, את אויבי ישראל זה לא מעניין, מבחינתם העיקר זה שאנחנו יוצאים אחד נגד השני.

לא משנה אם אתם יהודים מאמינים או חילונים גמורים, ולא משנה אם אתם קוראים בליל תשעה באב את מגילת איכה, או שאתם כלל לא מכירים את הקינות הכלולות בה, ולא משנה אם למדתם על מגילת איכה בבית הספר, או אם אתם לא יודעים שקטעים מהמגילה נמצאו במערות קומראן, מבחינת אויבי ישראל כולנו יהודים, וכפי שראינו בשבת השחורה של ה 7 באוקטובר, הם רוצים להרוג את כולנו.

 

מדינת ישראל כולה, על כל תושביה, נמצאת בהמתנה שאיראן של המולות, מפלגת השטן השיעית חיזבאללה מלבנון, המיליציות החו’תיות מתימן, המיליציות השיעיות מעיראק, מיליציות אפגניות, פקיסטניות, ועיראקיות שאיראן הביאה לסוריה, וארגוני הטרור הפלסטינים, כל אלה הידועים בקיצור כציר הרשע (או בשפתם ציר ההתנגדות) יתקפו את כולנו בישראל, ואת אויבינו לא מעניין מי אנחנו, הם רוצים להרוג את כולנו, ולא מעניין אותם במי הרקטות, הטילים והכטב”מים יפגעו.

במיוחד בזמן הזה, אם במקום להקשיב לדעתו של האחר, גם אם דעתו שונה ואף נוגדת לשלנו, אם במקום לכבד אחד את השני, גם אם אורחות חייו שונות משלנו, נמשיך לפורר את הלכידות החברתית ולקרוע את החברה הישראלית לגזרים, נמשיך לשדר לאויבי ישראל מסר של חברה חלשה שלא תוכל לעמוד נגד מתקפה.

 

במיוחד בלילה זה, הגיע הזמן שנעצור שנייה ונעשה כולנו חשבון נפש קטן, ונשאל את עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי לחזק את ישראל נגד אויבינו הרוצים להשמידנו?

והתשובה פשוטה, אולי לא קלה לביצוע, אבל פשוטה – להפסיק לריב ולחפש את השונה והמפריד בינינו, ולנסות לראות את המשותף והמחבר בין כולנו. לא רק כי מבחינת אויבנו כולנו אותו דבר, אלא כי כולנו עם אחד, על אף כל ההבדלים, ועל אף מגוון הדעות.

אם חפצי חיים אנו, הגיע הזמן שבאמת נתחיל לחיות ביחד כעם אחד.
אם אנו רוצים שמדינת ישראל תמשיך להתקיים, הגיע הזמן שננהג כעם אחד, עם מגוון בו יש אנשים בני עדות שונות, צבעים שונים, דעות שונות, חילונים, דתיים, חרדים, ובכל זאת כולנו יחד עם אחד.

 

הגיע הזמן להפסיק לחפש את הרע אצל האחר ולחדול מהמריבות, ולמצוא את הטוב שקיים אצל כולנו, גם אם נראים וחושבים אחרת מאינו.

המריבות המיותרות שמפלגות בין חלקי החברה הישראלית, מסייעות לאויבים המתקבצים בניסיון להחריב את ישראל על כל יושביה, ואין זמן מתאים יותר מליל תשעה באב לקרוא לאחדות, שהרי נאמר ששנאת חינם הייתה הסיבה לחורבן בית המקדש השני.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI