רוסיה בקרב מאסף נגד המאמץ האיראני לדחוק אותה משטח סוריה. מה מאחורי?

3 אירועים מהדהדים ב-3 אזורים נפרדים בעולם ארעו לאחרונה שמשפיעים מאוד על הנוכחות הרוסית בסוריה.

האירועים הם:

*- חיסול רמטכ”ל חיזבאללה בשכונת הדאחייה בביירות.

*- חיסול ראש הלשכה המדינית של החמאס בטהרן.

*- פלישת הצבא האוקראינה לתוך רוסיה תוך כיבוש שטח נרחב יחסית באזור קורסק.

 

תוצאת הלוואי של 2 האירועים הראשונים הם המוטיבציה הגדולה הן של איראן והן של חיזבאללה להגיב תגובה צבאית נרחבת נגד ישראל, שלדעתם עומדת מאחורי החיסולים.

תוצאת הלוואי של הפלישה האוקראינית היא שרוסיה נאלצה , בדחיפות גבוהה, להוציא כוחות לוחמים רבים , הן מצבאה והן משורות כוח ווגנר הפועל בשמה, משטח סוריה והחשתם לחזית הלחימה באוקראינה על מנת לעצור את הכוח הפולש.

התוצאה , בשטח סוריה , שהנוכחות הצבאית הרוסית דוללה בצורה המסכנת מאוד את שליטתה על המשטר הסורי ועל השטח במדינה עם כל המשמעויות.

איראן קלטה מייד את ההזדמנות שנפל לידה , ועל מנת לבסס עוד יותר את נוכחותה על אדמת סוריה, היא החלה להסלים את המצב הביטחוני שם , תוך שליחת כוחות הפרוקסי שלה, הן לפגוע בנוכחות האמריקאית בסוריה, מתוך ידיעה שארה”ב צגיב צבאית מקומית , והן נגד ישראל .

 

מקורות מודיעיניים יודעים לספר כי מומחים משורות המיליציות השיעיות שעברו הדרכה בהפעלת כטב”מי נפץ ושיגור טילים בליסטיים בשטח עיראק הוחשו לתוך שטח סוריה מתוך כוונה לפעול נגד אוייבי איראן תוך סיבוך סוריה שתחטוף מכות צבאיות קשות מצד המדינות המותקפות.

פוטין שראה איך הצרה האיראנית עולה ומכלה את מאמציו הארוכים והיקרים להתבסס בסוריה, החיש את הנשיא אסד , פעמיים תוך תקופה קצרה, על מנת לאלץ אותו לפעול נגד ההסלמה האיראנית בשטחו והפסקת ההתפשטות האיראנית בארצו.

פוטין יודע שאם איראן תתקוף את ישראל משטח סוריה ישראל תגיב בתקיפה והשמדת מוסדות שלטון בדמשק, כולל ארמון הנשיאות , מה שיקשה עוד יותר את השרדות המשטר הנתמך על ידי רוסיה.

פוטין כבר הפנים שאיראן מאמינה שככל שהיא תסבך את המצב בזוריה כך ניתן יהיה לדחוק את רוסיה, לאור מצבה העגום באוקראינה, משטח סוריה ובכך יתאפשר לה להשתלט במלואה על כל סוריה והוא חותר לסכל זאת מבלי לפגוע בזרימת הנשק האיראני לצבאו. 

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה יוצרת תמונות בינה מלאכותית