הגונב מגנב פטור? בולגריה משיקה ייצור של מל”טים מתאבדים בדומה ל”שאהד-136″ האיראני שהועתק מישראל

כבר ידוע במחוזותינו כי איראן מייצרת את המל”ט המתאבד שלה (חימוש משוטט) מדגם שאהד 136 ודומיו על פי הנדסה לאחור שעשתה ממל”ט ישראלי דומה.   עכשיו מתברר כי בולגריה עשתה, גם היא “הנדסה לאחור” מהדגם האיראני ומייצרת מל”טים מתאבדים משלה.

 

החברה הבולגרית Samel-90 השיקה פס ייצור לכלי טיס בלתי מאוישים לתקיפה חד כיוונית (מל”ט) בשם SAMJET.

SAMJET פותח בשיתוף עם מומחים מהחברה השוויצרית ALIDRONE SAGL, ומיועד לייצור מהיר וחסכוני, עם עיצוב הדומה למל”ט Shahed-136 האיראני.

SAMJET הוא כטב”מ מהדור הבא הכולל יכולות המראה אוטונומיות בעזרת המנועים הרקטיים שלו. עוצב לטיסה במהירות גבוהה וקלות שימוש, אין צורך בהרכבה. כל יחידות SAMJET ניתנות להפעלה באמצעות תחנת בקרה קרקעית משותפת. במהלך הטיסה, מיקום המל”ט מוצג על מפה, ותמונות מהמצלמה המובנת זמינות למפעילים.

המל”ט מצויד במצלמה קדמית מיוצבת, המאפשרת שליטה בתנועה ובזום לזיהוי ואישור מטרות בשלב התקיפה הסופי.

החברה טוענת שלמל”ט המתאבד החדש יש המראה אוטומטי עם מאיץ רקטי, יכול לטוס במהירויות של 120 עד 250 ק”מ לשעה, ויש לו טווח של כמה מאות ק”מ.

“כל יחידות SAMJET שלנו ניתנות להפעלה באמצעות אותה תחנת בקרה קרקעית. במהלך הטיסה המיקום מוצג על המפה יחד עם התמונה מהמצלמה שעל הכלי”, אמר נציג החברה. אינטגרציה זו מבטיחה קלות שימוש ויעילות תפעולית עבור אנשי צבא.

היכולות של ה-SAMJET הופכות אותו לתוספת חשובה לארסנל ההולך וגדל של תחמושת משוטטת, המספקת גמישות מבצעית ודיוק משופרים עבור יישומים צבאיים.

קרדיט: ערביכ דפנס