רוסיה הכניסה לשרות מבצעי מספר טנקים המצוידים במערכות הגנה נגד כטב”מים

החברה הרוסית הרוסית Rostec סיפקה לאחרונה לכוחות המזוינים הרוסים מספר טנקי T-80BVM המצויידים במערכת הגנה נגד מל”טים.

חברת רוסטק לא הזכירה את מספר הטנקים שנשלחו לכוחות הרוסיים הלוחמים בחזית באוקראינה.

“מפעל Omsk Transmash של UralVagonZavod, שהוא חלק מ-Rostec, סיפק מספר טנקים חדישים מסוג T-80BVM לצבא”, כתבה החברה בערוץ הטלגרם שלה.

חברת רוסטק הסבירה כי הטנק מצויד במבנה מיוחד המורכב ממסך רשת המגן על המנוע וההילוכים, בנוסף לחלקו האחורי של הצריח מפני רימונים, טילים מונחים ומזל”טים מסוג FPV (כטב”מים גוף ראשון המנוהגים על ידי מפעילים מהקרקע כאילו הם יושבים בתא הטייס הכלי הטייס).

מפעל Omsk Transmash ממוקם בעיר אומסק, שבסיביר. בסרטון חשפה חברת רוסטק את מתקני מפעל הטנקים ואת שליחת הטנקים ברכבת לחזית האוקראינית.

 

מלבד היותו מצויד ביחידת הגנה בחלק העליון של הצריח, טנק זה מצויד גם במגני מסלול.

החברה גם עדכנה את מערכת ההגנה הדינמית ( גרסא של מעיל רוח) של ה-T-80BVM. מערכת זו מפוצצת פגזים במרחק גדול יותר מהשריון הראשי, ובכך מגנה על הטנק.

“ה-T-80BVM עדיף מבחינת ביצועים, יכולת תמרון, שליטה, מהירות והגנה על מקביליו המערביים”, אמר דובר חברת רוסטק.

דובר UralVagonZavod הוסיף כי יתרון נוסף של ה-T-80BVM טמון במנוע טורבינת הגז שלו בהספק של 1,250 כוחות סוס. הטנק יכול לנסוע במהירות של 70 קילומטרים לשעה.

לדבריו, “הטנק שיוצר בשנות ה-80 במפעל אומסק נחשב לכלי השקט ביותר. הטנק כמעט ואינו משמיע קול בתנועה לעבר האויב הודות לעיצוב המיוחד של צינור הפליטה”.

ה-T-80BVM הוא הגרסה העדכנית ביותר של טנק הקרב הראשי T-80, שנמצא בייצור משנת 1976. משלוחים לצבא הרוסי החלו ב-2019.

באפריל האחרון הנחה שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו (לפני שהוחלף) את התעשייה הביטחונית הרוסית להגביר את הייצור של טנקי T-80BVM לשימוש הכוחות הרוסיים באוקראינה.

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונות: משרד ההגנה הרוסי