הערכות של גנרל: ” 5 אוגדות ישראליות יפלשו ללבנון תוך 3 ימים בחיפוי הפצצות כבדות על עומק לבנון”

תא”ל ניזאר עבד אל קאדר התייחס לנאומו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה באומרו: “נסראללה לא יכול להקדים את ההחלטה האיראנית, שכן הוא חייב להחליט מה הוא יכול לעשות ומה הוא יעשה בעצמו, ועניין זה אינו זמין כעת”.

בראיון לתוכנית “ספוט שוט” במסגרת התוכנית “נקודת מבט”  בטלוויזיה הלבנונית אמר עבד אל קאדר: “כל פעולה שעלולה להיקרא בצורה שגויה מצד ארה”ב או מצד ישראל עלולה להוביל לתוצאות חמורות, לא רק ברמת לבנון אבל גם ברמת האזור, ואנחנו חיים היום במצב של אי ודאות, ואנחנו בתקופה של עצירת נשימתנו, וכך גם ישראל, ארה”ב, איראן וזרועותיה”. 

הוא המשיך, “סייד נסראללה הכיר בצורך להאט את הקצב, במיוחד מאחר שלא כולם הסכימו עד כה על העיתוי וסוג התגובה. הרעיונות הם מרובים, כמו גם התוצאות וההשלכות שלהם, ובזמן הזה יש  פעילות דיפלומטית אינטנסיבית להשדת שקט והפסקת אש בעזה מה שיכול לגרום לכולם לאבד את חובתם להגיב”.

הוא ציין כי “ההתנקשות של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, היא הפרה של הריבונות האיראנית והתמוטטות כל היגיון ההרתעה האיראני תאבד כל היגיון ההרתעה אם לא תיתן תגובה צבאית נחרצת. לגבי העיתוי, זו החלטה שמתקבלת על ידי ההנהגה על סמך נתונים מסוימים, ותקופת ההמתנה עשויה להיות ארוכה או קצרה, אבל זה לא אומר שאיראן נסוגה ממטרתה”.

 

הוא מעריך כי “בכל מלחמה חדשה, ישראל תדחוף את כוחות היבשה שלה במלוא המהירות לחדור לעומק לבנון תוך שלושה ימים. זה מה שהיא מתכוונת לעשות, אבל לא ניתן לצפות מה זה יעלה. אני מאמין שלישראלים יש מטרה לפרק את לבנון אם הכוחות הישראליים בתוך לבנון יגיעו לקו בעומק של 40 קילומטרים ויעקרו את כל האוכלוסייה בדרכם ואז יוכלו לשלוט על האזור בסד”כ של 4 גדודים בארבע מתחמים, והם יגידו, “לא אעזוב ולא אתן לאוכלוסיה לחזור עד לאחר פירוק חיזבאללה”.

הוא חשף, “יש קריאות בתוך ישראל להכרח בביצוע מתקפת מנע, אבל יש התנגדות אמריקאית לתוכנית זו, וישראל חוששת שכשתתחיל המלחמה איראן עלולה לאפשר לחיזבאללה להשתמש בטילים מדויקים מתקדמים נגד מטרות חיוניות בתוך ישראל”.

הוא סבר שלמינוי יחיא סינוואר לרשת את איסמעיל הנייה לראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס עשויות להיות תוצאות בלתי צפויות “לעיתים התוצאות הצפויות של מעשה הן הפוכות ממה שצפוי, והגעתו של יחיא סינוואר עלולה להאיץ את המשא ומתן ואפשר ותוביל לפתרון”.

הוא ציין כי “לאיראן נוח עם עליית הדמוקרטים לשלטון בארה”ב מאז החתימה על הסכם הגרעין עם הנשיא לשעבר ברק אובמה. לעומת זאת, יש לה ניסיון רע עם הרפובליקנים בעידן הנשיא לשעבר דונלד טראמפ .”

תא”ל ניזאר עבד אל קאדר סיכם ואמר: “אנחנו חיים במצב של המתנה וחוסר ודאות, ולמצב הזה, כפי שאמר סייד נסראללה, יש השפעה על ישראל, ועם או בלי תקיפה, האזור כולו במצב של קרעים, ואנחנו מקווים שגם דיפלומטיה יעילה תוביל לפירוק המוקש הגדול הזה”. 

קרדיט: לבנון דיבייט    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם יוצרים AI