מישהו בבית? שיירות נשק מתקדם המגיעות מאיראן עושות דרכן לדרום סוריה להתייצב מול גבול ישראל

הזרמת נשק איראני למיליציות הפרוקסי השיעיות, הנאמנות לטהרן , גברה מאוד מאז החלה המתיחות בין ישראל לאיראן וחיזבאללה לאחר חיסולי הבכירים המוצלח.

יום יום אנחנו שומעים על שיירת נשק נוספת המגיעה מאיראן ונכנסת לשטח סוריה ושם מפוזרת בכל רחבי המדינה. לאחרונה רוב שיירות הנשק מביאות את “מרכולתן” לאתרים שבכל סכסוך צבאי בהקף מלא, בין ישראל ואיראן או לחזבאללה, ישמשו כאתרי שיגור של טילים בליסטיים או כטב”מים מתאבדים לעבר ישראל, וכך גם הכתבה המתפרסמת באתרי חדשות במזרח סוריה, המסקרים את הנעשה לאורך הגבול הסורי-עיראקי.

הדיווח האחרון טוען כי : ” מיליציות איראניות הביאו ( משטח איראן) כ-6 משאיות עמוסות טילים מתקדמים מתוצרת איראן, בחסות מיליציית “כוחות הגיוס העיראקים” (אלחשד אלשעבי) דרך מעבר “הרכבת” (אלסכה) הבלתי חוקי הנמצא לא הרחק ממעבר הגבול החוקי אלקאים,במזרח סוריה, לעיר המחוז אלבוכמאל. המקורות הוסיפו כי כל המשלוחים הכילו רק טילים מודרניים (חדישים), ללא כל נשק או תחמושת אחרים.

הדיווח טוען  כי המיליציות השיעיות – איראניות מנעו מחבריהן המקומיים (אזרחי סוריה) ומחברי המיליציה הביטחונית  מהמודיעין הצבאי הסורי  ללוות את המשאיות, בשל חוסר האמון בהם וחשיבות המשלוחים.

המשאיות המשיכו בנסיעתן, על פי הכתב, מאלבוכמאל לאלמיאדין לפני שפנו דרך כביש, הסגור לשימוש צבאי בלבד, לכביש דיר א-זור-דמשק, מבלי להיכנס לעיר או לעבור דרך מחסומי המשטר, כדי להמשיך בנסיעתן לכיוון דרום סוריה.

לפני מספר ימים הכניסו המיליציות האיראניות עוד 4 משאיות עמוסות נשק דרך מעבר הגבול אלבוכמאל, שתיים מהן פנו לאזור התעשייה באלבוכמאל, בעוד שתי משאיות המשיכו בדרכן לדיר א-זור.

מעבר גבול בין סוריה לעיראק:

קרדיט: בלדי ניוז