צרפת מעריכה כי הנקמה האיראנית בישראל תידרדר למלחמה שתעמיד בסכנה את אזרחיה השוהים שם

בימים האחרונים מספר רב של מדינות קראו לאזרחיהם לעזוב את לבנון או לא להגיע לשם בכלל (אם היתה להם כוונה שכזאת) מחשש שהנקמה שהבטיחה חיזבאללה בישראל לאחר חיסול הרמטכ”ל שלה, ידרדר במהירות למלחמה בהיקף מלא בו ישראל תפעל להשמדת התשתיות במדינה , מה שלא יאפשר מאוחר יותר לאזרחים הזרים לעזוב במהירות את המקום.

גם איראן הבטיחה נקמה לאחר חיסול הנייה, ראש הזרוע המדינית של חמאס , שהתארח במעון רישמי מאובטח של משמרות המהפכה האיראנים , לאחר שהשתתף בטקס הכתרת הנשיא האיראני החדש במדינה.

איראן טענה כי הכבוד הלאומי שלה נרמס כאשר אורח רישמי שלה חוסל על אדמתה, וכי על עלבון צורב זה היא תגיב בחריפות יתר נגד מי שהם חושבים שעומד מאחורי החיסול , ישראל , שלא לקחה אחריות על חיסולו.

קרדיט: ערוץ הטלגרם יוצרים AI

 

איראן אף יותר מרמזה שתגובתה תהיה הרבה יותר קשה מתקיפתה את ישראל בחודש אפריל , אז היא שגרה כ-350 טילים , כטב”מי נפץ וטילים בליסטיים לעבר ישראל , שסוכלו עוד בדרכם ליעד.

בכירים ישראלים הגיבו לאיום זה באיום ישיר לתקוף מטרות על אדמת איראן , יכולת שישראל הדגימה כבר באפריל מיד לאחר התקיפה האיראנית על אדמתה.

המעצמה הראשונה שלקחה ברצינות את האיום הישראלי , לאחר שחשבה שהוא ריאלי ובעל היתכנות רבה, היתה צרפת , מה שגרם לה להגיב מיד בצעדי זהירות שנועדו להגן על אזרחיה השוהים כרגע באיראן.

צרפת קראה לאזרחיה “שעדיין באיראן” לעזוב את המדינה “בהקדם האפשרי” בשל הסיכון “החמור” להסלמה צבאית בין ישראל לטהראן לאחר רצח ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.

סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה את משרד החוץ הצרפתי, שלא ציין את מספר אזרחיה שיושפעו ישירות מהמלצה חדשה זו, ואמרה: “רשמית, לא מומלץ לאזרחים צרפתים לנסוע לאיראן, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה.”

فرنسا تدعو رعاياها إلى مغادرة إيران

קרדיט: נסמה טי וי