מצרים מחפשת לקנות את מטוס החמקן הסיני J-31 כדי להתעמת עם מטוס ה-F-35 הישראלי

מטוס הקרב המתקדם ביותר בחיל האוויר המצרי הוא הראפאל הצרפתי, אך מטוסי הקרב בחיל האוויר הישראלי, הכולל את ה-F-35, F-15 וה-F-16, נחשבים לעליונים עליו.

 

 מצרים פתחה במגעים חשאיים עם סין לרכישת מטוס הקרב החמקן מהדור החמישי שלה J-31, יחד עם מטוסי הדור הרביעי J-10C, כדי להתאים את היכולות של חיל האוויר שלה לאלו של ישראל , שמחזיקה במטוסי קרב המתקדמים ביותר באזור.

מקורות רשמיים אישרו ל- SavunmaSanayiST.com כי המשא ומתן הזה בעיצומו, וכי מטרת הקניית היא היכולת להתעמת עם מטוסי ה-F-35 הישראליים.

מפקד חיל האוויר המצרי, רב אלוף מחמוד פואד עבד אל גוואד, נפגש לאחרונה עם מקבילו הסיני, הגנרל ג’אנג דנגצ’יו, בבייג’ינג כדי לדון בקניה אפשרית של מטוסים אלה. התפתחות זו באה בעקבות הניסיון הכושל של מצרים לרכוש 24 מטוסי Su-35 רוסיים , אשר נבלם על ידי איום בסנקציות האמריקאיות.

נכון להיום, המטוס המתקדם ביותר של מצרים הוא הראפאל, שנחשב פחות מתקדם בהשוואה לצי מטוסי ה-F-35, F-15 וה-F-16 של ישראל.

מבחינה היסטורית, מצרים גילתה עניין במערכות צבאיות סיניות, ורכשה בעבר מפציצי H-6 ומטוסי קרב מסוג J-6 מתוצרת סין.

ה-J-31, המכונה כיום J-31B, מוכן מבצעית בסין. קטע וידאו שנערך לאחרונה הדגיש את מוכנות מטוס הקרב, כמו כן נחשף כי המטוס המודרני מצויד בתאי נשק פנימיים בצדדיו המסוגלים לשאת שני טילים כל אחד. האנליסט הצבאי Fu Qianchao ציין שפיתוח זה מדגיש את ההתקדמות של סין בטכנולוגיית החמקנות, וממצב את ה-J-31B כמתחרה ל-F-35 Lightning II האמריקאי.

 

הצגת ה-J-31B תהפוך את סין למדינה השנייה, אחרי ארצות הברית, המפעילה שני סוגים של מטוסי קרב חמקניים. למרות שהתפקיד המדויק של ה-J-31B עדיין לא ברור, מומחים מעריכים שהוא עשוי להיות גרסה יבשתית ולא בעל יכול לנחות על נושאת מטוסים, עם יכולות לחימה משופרות.

לאחרונה החלה סין לקדם את ה-FC-31 שלה (הידוע כ-J-31 בשוק המקומי) בעולם.

מטוס ה-FC-31 הסיני ,המיועד לייצוא ,הוצג לאחרונה בתערוכה הצבאית העולמית בערב הסעודית, המעיד על האפשרות שהוא יהיה מבצעי בקרוב.

בינואר הודיע ​​מפקד חיל האוויר של פקיסטן כי המדינה מתקדמת לקראת רכישת מטוס הקרב FC-31 Gyrfalcon מהדור החמישי, כחלק ממאמצי המודרניזציה.

התקשורת הסינית טוענת כי ה-FC-31 (J-31) עדיף על ה-F-35 האמריקאי.

(ואני שואל ” איך המטוס הסיני עדיף על האמריקאי עם כל תכנון המטוס על מערכותיו הפנימיות נגנבו מהאמריקאים ולמעשה המטוס הסיני הוא לא יותר מחיקוי עלוב של המקור ?   )

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות