כטב”מ מתפוצץ בשמי ת”א? גם מערכות ההגנ”א הרוסיות בלחץ מתקיפות אוקראיניות

מקור רוסי טוען  תקיפות של מל”טים אוקראינים בעומק השטח הרוסי ממשיכות להפעיל לחץ על מערכת ההגנה האווירית הרוסית ולאלץ את הפיקוד הצבאי הרוסי לתעדף הקצאת נכסי הגנה אווירית מוגבלת כדי לכסות את מה שהיא מחשיבה למטרות בעלות ערך גבוה – ISW.

תמונות לוויין שהתקבלו ב-6 במאי מראות שכוחות רוסים אספו לפחות 7 מערכות הגנה אווירית לטווח בינוני Pantsir-S1 סביב מקום מגוריו של פוטין בוולדאי, אזור לנינגרד.

רוסלן פוחוב, ראש מרכז מוסקבה לניתוח אסטרטגיות וטכנולוגיות וחבר במועצה המייעצת האזרחית של משרד ההגנה הרוסי, אמר ב-16 ביולי כי כיסוי הגנה אווירי “מוקד” כזה (כיסוי סטטי של אובייקט בודד) הוא חסר משמעות בקנה מידה, מכיוון שהוא מאפשר למל”טים אוקראינים לעקוף את הכיסוי של מערכת ההגנה האווירית הרוסית ולתקוף תקיפות מכיוונים לא מכוסים.

הצבא הרוסי חסר כנראה את מערכות ההגנה האוויריות הקונבנציונליות הדרושות להגנה על כל הנכסים הקריטיים במערב רוסיה והוא נאבק לכסות מטרות פוטנציאליות בעלות ערך גבוה באזורים המוגנים היטב בתוך רוסיה.

 

פוחוב קרא לצבא הרוסי ליישם גישה חדשנית ומבוזרת להגנה על נכסים ברוסיה מפני מל”טים אוקראינים והזהיר כי מל”טים אוקראינים ככל הנראה יחדרו עמוק יותר לשטח הרוסי. הצבא הרוסי החל להקים צוותי אש ניידים – צוותים מבוזרים שאוקראינה פרסה בהצלחה כדי להגן מפני תקיפות רחפנים רוסי Shahed-136/131 – במרץ 2024, אך הרוסים עדיין לא פרסו צוותים אלה בקנה מידה הדרוש כדי להגן מספיק על נכסים קריטיים ב מערב רוסיה.

הלחץ המתמשך על מערכת ההגנה האווירית של רוסיה הוביל כמה רשויות אזוריות להצהיר במפורש שחברות רוסיות ורשויות מקומיות אינן יכולות להסתמך על מערכת ההגנה האווירית הפדרלית של רוסיה וחייבות לספק יכולות אנטי-מל”טים משלהן. פוחוב הציע שהצבא הרוסי ישתמש בצי מטוסים קלים כדי ליירט מל”טים אוקראינים, אך ציין שרמת הייצור הנמוכה של רוסיה של מטוסים קלים תסבך מאמצים כאלה.

קרדיט: בן בטש מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות : ערוץ שירה יוצרת תמונות בינה מלאכותית