מכירת שירותי סלולר ישראלי בעזה?

לפעמים מוצאים דברים מעניינים ברשת, לפעמים הם יכולים לעורר תהיות, ולפעמים כשיש דברים שיש להם השלכות שיכולות להיות קשורות לביטחון ישראל, הם גם יכולים לעורר דאגה.

בחודש שעבר מצאתי שני ערוצי טלגרם חדשים שרק נפתחו, שבין היתר מוצעות בהן למכירה חבילות סלולר של eSIM וגם מה שנראה כמו חבילות כרטיסי SIM רגיל, אולי זה נשמע כמו דבר שגרתי, אבל ההצעות של הסוחרים העזתים הן של חבילות סלולר ישראליות הכוללות חבילות של מספר חברות ישראליות המספקות שירותי סלולר בישראל, ומדובר בחברות מוכרות וידועות לכולנו.

מאז שראיתי לראשונה את ההצעות למכירת חבילות סלולר ישראליות לעזתים, ניסיתי מדי פעם לראות אם היה מדובר בהצעות חד פעמיות, או שאולי היה מדובר במעשי נוכלות של סוחרים עזתים ממולחים המנצלים את המצב כדי למכור לעזתים את הרוח על הירח, שהרי גם אם אפשר לקנות ברשת חבילות eSIM, איך יקנו הסוחרים העזתים כרטיסי SIM ישראליים להפצה בעזה? אבל עם הזמן ראיתי שהודעות המכירה הפכו להיות קבועות, וגם משתנות ומציעות יותר “מוצרים לבחירה”, ובחיפוש זריז (ואודה שלא היה מקיף ומעמיק) לא מצאתי תלונות של עזתים שרימו אותם במכירת מוצר לא קיים, והסוחרים כאמור ממשיכים למכור.

eSims for Gaza: How to donate. In the heart of Gaza, where internet… | by yousef laaraj | Medium

 

מטבע הדברים סוחרי הסלולר העזתים מוכרים את החבילות הישראליות במחירים גבוהים משמעותית מהמחיר הרגיל שמתפרסם באתרי החברות בארץ, ולדוגמה חבילת סלולר שנמכרת בארץ במחיר של 29.90 ש”ח נמכרת ברצועה במחיר שנע בין 50 ש”ח ל 65 ש”ח ואפילו 80 ש”ח, וחבילות שעולות בארץ 39.90 נמכרת ברצועה בין 60 ש”ל ל 120 ש”ח לחודש, תלוי בסוג החבילה והספק הישראלי.

אומר לכם בכנות, שבעיניי, הודעות המכירה האלה של חבילות סלולר ישראליות בעזה, הן מעניינות ובו זמנית גם מעוררות דאגה.

אני יוצא מתוך נקודת הנחה שחברות ישראליות לא עושות עסקים ישירים עם “סוחרי חבילות סלולר” מעזה ולא מוכרות להם כמות זו או אחרת של כרטיסי SIM ושל eSIM שאותם הסוחרים העזתים יוכלו למכור ברווח מפולפל לעזתים שמחפשים תקשורת סלולרית איכותית או לפחות סבירה במחיר טוב.

אודה שלא פניתי לחברות ששמן מופיע במודעות, בשאלות האם הם מוכרים חבילות סלולר לסוחרים ברצועה והאם הופעלו בשבועות האחרונים, מספרי סלולר חדשים ברצועה, למרות שיהיה מעניין לשמוע את התשובות.

Connecting Hope: How eSims are Empowering Gaza in Times of Isolation | by yousef laaraj | Medium

 

אני לא יכול שלא לתהות, האם באמת מגיעים כרטיסי SIM ישראליים למכירה בעזה? וגם אם מדובר בסופו של דבר רק ב eSIM, אז איך מופעלים מספרי ה eSIM בעזה? האם יש הקצאת סדרות מספרי סלולר ישראליים עבור סוחרים עזתים? ואם אכן נמכרות חבילות סלולר ישראליות בעזה, מי משלם את התשלום החודשי למפעיל הישראלי? ואיך מתבצעת אליו העברת התשלום?.

אני מקווה שמי שצריך לדעת על פעילות כזו, יודע אם אכן נמכרות ברצועת עזה בחבילות סלולר של ספקים ישראלים, ואם אכן זה המצב, אני יכול רק לקוות שמתבצעות הפעולות המתבקשות.

לסיום אזכיר שאחד הסימנים המעידים לקראת היציאה של חמאס ושאר החלאות למתקפה בשבת השחורה של ה 7 באוקטובר, שהתקבל שעות ספורות לפני פלישת חמאס ושאר ארגוני המחבלים לשטח ישראל, היה הפעלת כמות כרטיסי SIM ישראלים ברצועת עזה בתוך פרק זמן קצר.

Artist for GAZA eSIMs 🇵🇸 ROUND 2! on X: "🇵🇸 E-SIM FOR GAZA DONATION GIFT 🇵🇸 Donate an E-SIM to #connectinggaza and redeem ART from us! 💚 🖇 more info below! https://t.co/9sHqDGFk2I" /

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות :