החזית הבאה בקרב הטכנולוגיה בין ארה”ב לסין- כבלים תת ימיים המניעים את האינטרנט העולמי

החזית הבאה בקרב הטכנולוגיה בין ארה”ב לסין כבר כאן – כבלים תת ימיים המניעים את האינטרנט העולמי.

How The Internet Travels Across Oceans

קרדיט: רשתות חברתיות

 

זוכרים את פעולות הריגול של החונטה הסובייטית בים אירלנד? 

כבלים תת ימיים עלו לכותרות מוקדם יותר השנה לאחר, ש – 4 מתוך 15 כבלים תת ימיים קריטיים בים האדום נחתכו על רקע התקפות של הטרוריסטים החות’ים על ספינות ישראליות, ארה”ב ובריטניה.

המודעות העולמית לכבלים תת-ימיים גדלה – ורשתות הכבלים הללו הופכות לנקודת מתח חדשה ביחסים הבינלאומיים וגיאופוליטים בין ארה”ב וסין.

How The Internet Travels Under Sea

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אז מהם כבלים תת ימיים?

עמוק מתחת למים מונחים מאות כבלי תקשורת מסיביים המשתרעים על פני אורך של כמעט 1.4 מיליון קילומטרים. חלק מהכבלים הללו קצרים יותר, כמו כבל CeltixConnect, שהוא באורך של 131 קילומטרים והמקשר בין אירלנד לבריטניה. אחרים, לעומת זאת, אחרים ארוכים בהרבה – כמו למשל כבל המחבר את אסיה ואמריקה ה – Gateway, שהוא באורך של 20,000 ק”מ.

כמות הכבלים התת-ימיים צפויים לגדול בשנים הקרובות מה, שמשקף את הביקוש הגובר לתעבורת נתונים כתוצאה מהתפשטות הזרמת וידאו ושירותי ענן. כבלים תת-ימיים הם עמוד השדרה של האינטרנט העולמי, הנושאים 99% מתעבורת הנתונים הבין-יבשתית בעולם.

Several African countries suffer Internet disruptions due to undersea cable damage

קרדיט: טק-פוינט אפריקה

 

כבלים תת ימיים שייכים ומופעלים על ידי ספקי טלקום. לאחרונה, ענקיות הטכנולוגיה בארה”ב כולל מטא, גוגל, מיקרוסופט ואמזון השקיעו סכומי עתק על מנת להניח כבלים משלהן. בשנת 2021, מטה וגוגל הכריזו על תוכניות להנחת שני כבלים תת-מימיים ענקיים המקשרים את החוף המערבי של ארה”ב לסינגפור ואינדונזיה. כבלי Echo ו-Bifrost טרנס-פסיפיק צפויים להגדיל את קיבולת הנתונים בין האזורים ב-70% ולשפר את אמינות ומהירות האינטרנט.

הוול סטריט ג’ורנל, בציטוט מקורות אלמוניים במחלקת המדינה, דיווח כי פקידים אמריקאים הזהירו באופן אישי חברות טכנולוגיה כולל גוגל ומטא,​ שכבלים תת-ימיים באזור האוקיינוס ​​השקט עלולים להיות פגיעים לריגול של ספינות ביון סיניות, כמו למשל, חברת SB Submarine Systems הסינית, שבשליטת המפלגה הקומוניסטית המסייעת בתיקון כבלים בינלאומיים ונראתה כמסתירה את מיקומי כלי השיט שלה ממערכות מעקב רדיו והלוויין.

על פי הדיווחים, היום פרויקטים בינלאומיים של כבלים תת-ימיים עוקפים את סין בשל חששות לגבי אבטחת מידע והשפעתה הגיאו-פוליטית המתרחבת של בייג’ין. סין משקיע מאות מיליוני דולרים על מנת ליצור תשתית כבלים תת-מימית משלה שתתחרה בזו של ארה”ב.

Microsoft and Facebook to build new sub-sea cable: 6 interesting facts about undersea Internet cables | The Straits Times

מקור: CNBC    קרדיט לתרגום הכתבה: ערוץ המשקיע ששוקע בטלגרם  קרדיט לתמונות: PRIMETRICA