דור חדש של גלולות הרזיה חד יומיות נכנס לשלב הניסוי הקליני

חברת התרופות פייזר אומרת כי שלב הניסויים הקליני של דור חדש של גלולת ההרזיה של החברה בשם “דנוגליפרון” יחל בחודשים הקרובים.

תרופה זו מיועדת לנטילה פעם ביום ותחליף גלולה דומה מאותו סוג תרופה שיוצרה לנטילה פעמיים ביום.

פייזר אמרה ביום חמישי האחרון, כי תוצאות המחקר הראשוני של הגלולה החדשה לירידה במשקל היו חיוביות, ולא נצפו מקרים של עלייה באנזימי כבד בקרב יותר מ-1,400 מתנדבים מבוגרים שהשתתפו בשימוש הניסיוני ב”דנוגליפרון”. .

תרופה זו היא גם חלק מהדור החדש של כדורי הרזיה שמיוצרים על ידי חברות אלי לילי ונובו נורדיסק בנוסף לפייזר, וזו תהיה שיטה קלה יותר למטופלים בהשוואה לתרופות להזרקה.

חלק מהמומחים מעריכים כי שוק התרופות להרזיה יגיע עד תחילת העשור הבא ליותר מ-150 מיליארד דולר.

 

נכון להיום, חברת “נובו נורדיסק” שולטת בשוק זה עם המוצר שלה בשם “וגובי” וחברת “איליי לילי” עם תרופה בשם “זפבונד”.

בשנה שעברה הודיעה פייזר כי היא ביטלה את תוכנית הייצור של טבליות “דנוגליפרון” לצריכה פעמיים ביום, מכיוון שרוב מקבלי התרופה חוו תופעות לוואי כמו בחילות וסחרחורת בשלב הניסיוני.

לפני כן, חברה זו גם הפסיקה את תהליך הייצור של תרופה נוספת לירידה במשקל בשם “לוטיגליפרון”, שנלקחה פעם ביום וגרמה לעלייה באנזימי כבד בחלק מהחולים בשל חששות בטיחותיים.

מניית פייזר עלתה ב-3.7% ל-29.30 דולר ביום חמישי בבוקר לאחר שהכריזה על תחילת ניסויים קליניים לתרופה חדשה להרזיה.

מחיר המניה של פייזר, שהגיע לשיא של כ-61 דולר בדצמבר 2021, ירד מאז בחצי עקב ירידה חדה במכירות החיסון נגד קוביד וחששות המשקיעים לגבי העיכוב של החברה בייצור תרופה להורדה במשקל.

סדרת התרופות להרזיה, המכונות בסיווג המדעי “GLP-1S”, פותחו במקור לטיפול בסוכרת מסוג 2, המחקות את עבודת ההורמון “GLP-1” בגוף. תפקידו של הורמון זה הוא לווסת את לחץ הדם, להאט את העיכול ולהפחית את התיאבון.

כמה חברות אחרות, כולל Amgen ו-Viking Therapeutics, החלו לעבוד גם הם על תרופות להרזיה.

עקב הירידה המשמעותית במכירות חיסונים וכדורי קוביד לעומת מה שנמכר ב שיא המגיפה, מנכ”ל פייזר נתון ללחץ להבטיח את הרווחיות והצמיחה של החברה על ידי ייצור ואספקת תרופות חדשות.

ارتباط داروهای وگووی و اوزمپیک با یک بیماری چشمی خطرناک | فانا

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות