אוקראינה תופסת טנק רוסי מהחדישים ביותר T-90M במבצע נועז. בקרוב על כבישי ארה”ב!

חיילים אוקראינים מחטיבה 68  “יגר”  הצליחו ללכוד את אחד מטנקי הקרב הראשיים החדישים ביותר של רוסיה, ה-T-90M Proryv (פריצת דרך).

לפי הדיווחים, הטנק ננטש בשדה הקרב במהלך המתקפה הרוסית האחרונה ולאחר מכן פונה על ידי נהג אוקראיני במבצע נועז שפרטיו לא נמסרו.

בנוסף לטנק ה-T-90M, לכדו הכוחות האוקראינים גם טנק מדגם T-80 ונגמ”ש חי”ר מדגם BMP-2.

ה-T-90M Proryv, גרסה משודרגת של ה-T-90, מצויד בשריון מתקדם, עיצוב צריח חדש ומערכת בקרת אש משופרת. הוא מייצג את פסגת טכנולוגיית הרכב המשוריין הרוסי הנמצאת בשימוש כיום.

 

למרות התכונות המתקדמות של הטנק הושמדו ממנו בשדה הקרב כ-100 טנקי T-90M, וכחמישה מהם נתפסו על ידי כוחות אוקראינים והם במצב של כשרות  מבצעית מלאה, לפי מקורות אוקראינים.

ה-T-90M הוא נכס חשוב עבור הצבא הרוסי, שכן הוא שואף לשפר את היכולות של כוחות היבשה שלו באמצעות מערכות ההגנה וההתקפה המתקדמות שלו. הטנק כולל שריון ריאקטיבי, עיצוב שריון מחדש ואמצעי נגד מתקדמים נגד טילים מונחים נגד טנקים.

כידוע, אוקראינה מעבירה את כל כלי הנשק החדישים, שהיא תופסת בשדות הקרב נגד הרוסיה, לארה”ב החוקרת אותם לעומק על מנת לפתח אמצעי נגד שינטרלו ביעילות את התכונות המתקדמות של הכלי שלמערב לא היה עד כה תשובות נאותות.

בעבר, הופצו סרטוני וידאו ברשתות החברתיות בתוך ארה”ב שהראו טנקים רוסים על גבי משאיות ורכבות, שהובלו,ככל הנראה, למעבדות הצבא האמריקאי כדי לחקור את סודותיהם.

קרדיט: ערביכ דפנס       קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות