טורקיה פרסמה תמונה שנועדה לפגוע במוניטין תעשיות הנשק הישראליות

טורקיה פרסמה תמונה "מיוחדת" של אחד מטנקי ה- M-60T Sabra שפעל מבצעית בצפון סוריה.

התמונה של ‏‎EGY ARMY‎‏.

 

טנק ה-"צברה" – M-60T Sabra  – הינו טנק המבוסס על הפאטון אם-60  האמריקאי  שישראל שדרגה.

פיתוח טנק ה-"סברה" נעשה על ידי התעשיות הצבאיות הישראליות במיוחד לצבא טורקיה  והוצג לה כבר בשנת 2002 . לאחר דרישות טורקיות למספר שינויים חתמו 2 הצדדים על אספקת 170 טנקים משודרגים מדגם צברה עבור הצבא הטורקי בערך כולל של 688 מיליון דולר.בשנת 2005 קבל הצבא הטורקי את הטנק המשודרג הראשון  והוא נכנס לשרות מבצעי בשנת 2007.

טורקיה משתמשת בטנק זה בפעילותה המבצעית בצפון סוריה לאחר שפלשה לתחומה על מנת לנסות ולעקור את הנוכחות הצבאית של הכורדים על גבולה הדרומי.

הערכה:

פרסום התמונה נועד לרמוז לכל העולם על איכותו "הקלוקלת" של  הנשק המיוצר על ידי ישראל.ככל הנראה טורקיה וישראל,מלבד היחסים המאוד מעורערים ביניהם , נמצאים כרגע כמתחרות בשווקי העולם על מוצרים צבאיים והניסיון הטורקי להבאיש את ריחה של ישראל נועד לסייע לה להגביר את מכירות הנשק ברחבי העולם ובשווקים שישראל שולטת בהם.

הטורקים שכחו לציין מה הנסיבות שגרמו לפיצוץ הקנה ובכוונה תחילה.

מג"ד שריון במילואים מעיר: " זה נקרא שושנה בקנה … לא קשור לקנה ולא לתחמושת … זה קורה כשהקנה נתקע בסוללה, נכנס אליו חול ואז יורים … אחרי שנתקעים במשהו עם הקנה חייבים להעביר חוטר, לעשות בדיקה שהקנה לא התעקם ואז אפשר להמשיך לירות".

One thought on “טורקיה פרסמה תמונה שנועדה לפגוע במוניטין תעשיות הנשק הישראליות

  • 20/07/2018 at 05:54
    Permalink

    חבר שלי, סיפר לי שבסדיר הוא עשה שושנה. יום אחד הוא פתח את הדואר וראה מכתב שהגיע מסוריה. במכתב היה את אות הגבורה הסורי, שהוענק לו ע"י אסאד האבא.

כתיבת תגובה