מודיעין טקטי מעולם אחר: 2 תקיפות ישראליות, מאות ק”מ אחת מהשניה, שהן סגירת מעגל אחת. פרטים

הכרוניקה העיתונאית היבשה דיווחה אתמול , על פי מקורות סורים וערביים , כי ישראל תקפה בסוריה 2 מטרות.

אחת בג’דיידת יאבוס שבמרחב מחוז ריף דמשק, לא הרחק מהגבול הלבנוני, עשרות ק”מ בלבד מגבול ישראל,  והשניה בעיר נמל הנפט בניאס , דרומית לנמל לטקיה , שבצפון מערב סוריה , לחופי הים התיכון , שבימים אלו מארחת 2 אניות מטען איראניות.

החיסול במחוז ריף דמשק:

קרדיט: רשתות חברתיות

 

והשאלה הנשאלת האם יש קשר בין 2 המטרות שהותקפו ?

כדי לענות על שאלה זאת יש לרדת לפרטי כל אחד מהאירועים ורק אז למצוא את המכנה המשותף , אם יש בכלל!

אתר החדשות הערבי “באס ניוז” דיווח באשר לתקיפה שבמרחב דמשק כדלהלן:

שני בני אדם נהרגו אתמול, שלישי, אחד מהם מקורב מאוד למנהיג מיליציית חיזבאללה הלבנונית, חסן נסראללה, מפגיעת טיל ששיגר מל”ט תקיפה ישראלי על מכונית סמוך למחסום של דיוויזיה 4 במחוז ריף דמשק.

לפי מה שדווח על ידי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, אחד משני ההרוגים היה אבו אל-פאדל קרנבש – أبو الفضل كرنبش, שעבד בעבר כאחד משומרי הראש האישיים של מנהיג מיליציית חיזבאללה הלבנונית, חסן נסראללה.

אמצעי התקשורת הערביים יודעים לספר כי נאסראללה הציב את שומר ראשו לשעבר , שהיה גם איש אמונו, במערך הלוגיסטי של הארגון העוסק בהעברות נשק מאיראן כל הדרך למחסני חיזבאללה בצפון לבנון.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

בקטע וידאו שהופץ בפלטפורמות המדיה החברתית, נראה עשן שחור סמיך עולה מאזור התאונה, שאירעה בדרך ג’יידת יבוס לא הרחק מגבול לבנון.

 

התמונות המסתובבות מציגות את מכונית המטרהשרופה לחלוטין.

 

באשר לתקיפת שיירת הנשק האיראנית באזור העיירה בניאס בצפון מערב סוריה , להלן פרטים על התקיפה כפי שלוקטו מאצעי התקשורת הסורים:

 

עכשיו מתחיל התרגיל האינטלקטואלי ולנסות למצוא רמזים האם  ” הא בהא תליא ” ?

 קשור ? לא קשור?  כל ניחוש טוב אלא אם כן אתה מקושר לצמרת המודיעין הסורי ויש דבר או שנים שאתה יודע , בכל זאת הכל מתרחש בשטח שאתה אחראי עליו!

לכן שווה להקשיב לכל מילה שאומר מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון ומקושר מאוד לנעשה בכל רחבי סוריה ונהנה ממקורות מידע הישר מהצמרת הסורית , ראמי עבד אלרחמן – رامي عبدالرحمن.

לדבריו, שומר הראש של נאסראללה, אבו אל-פאדל קרנבש , שקודם להיות בכיר במערך הלוגיסטי של הארגון ושטיפל בהובלת כלי נשק מדוייקים, כמו טילים וכטב”מים  מנקודות אספקה שונות שאיראן הביאה לשם את הציוד , ומשם הוא דאג להכניסם למחסני הצבא הסורי לאיחסון זמני ואחר כך הוביל אותם למחסני חיזבאללה בצפון לבנון.

לדבריו, כך היה בדיוק גם הפעם.

קרנבש נצפה בעיר בניאס לפני כמה שבועות , בדיוק שהופיעו שם אניות איראניות , ודאג להעברת משלוחי נשק מהאניות למחסני הצבא הסורי.

מתוך הכרת האיש ותפקידו , הוא הפך למטרה מודיעינית חשובה ביותר  שאתמול הושם סוף לאיש וליכולותיו המזיקות.

בפעולה מדוייקת, שהתבססה על מודיעין טקטי “מעולם אחר” , חוסל האיש ליד מחסום של דיויזיה 4 הסורית על כביש ביירות דמשק.

גם שיירת הנשק האיראני שעשתה את דרכה מצפון סוריה לצפון לבנון הושמדה לחלוטין.