לתחינותיה של מצרים ישראל פועלת להגברת אספקת הגז עד שנה הבאה

וְהָ֥יְתָ֛ה צְעָקָ֥ה גְדֹלָ֖ה בְּכָל־אֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אֲשֶׁ֤ר כָּמֹ֙הוּ֙ לֹ֣א היתה….

בימים האחרונים כשחום כבר שורר בכל אזורי המזרח התיכון , ובכל יום נשבר שיא החום במקום אחר , מצרים נאנקת תחת הסבל העממי ההולך וגובר ויחד איתו גוברת צעקת האזרחים שלא מצליחים לקרר את ביתם בגלל הפסקות חשמל ארוכות הנובעות ממחסור בגז להפלעת טורבינות חשמל.

למצרים אין מספיק מטבע זר לרכוש גז לתחנות הכוח שלה ולכן הן מושבתות לשעות ארוכות.

הנהגת מצרים יודעת כי אם התופעה תמשך אפשר ומרי אזרחי במחאה על הפסקות החשמל המטרידות ישטוף את כל רחבי המדינה ויסכן את המשטר המרכזי.

לכן מצרים לוחצת על ישראל להגדיל את כמויות הגז המסופקות לה . לישראל עצמה יש בקושי את כמויות הגז להפעלת הטורבינות בשיא תפוקתן עקב החום הכבד במדינה המביא לצריכת שיא של חשמל ע”י התושבים. 

Egypt: The effect of the heat wave intensified and the temperature exceeded  40 degrees in Cairo on Thursday | ArabiaWeather | ArabiaWeather

קרדיט: רשת ערביה

 

לפי מקור בקהיר, כמויות הגז הממוצעות שסופקו למצרים על ידי ישראל במהלך חודש יוני הסתכמו בכ-875 מיליון רגל מעוקבת של גז ביום. הכמויות הללו מהוות ירידה בהשוואה לאספקת הגז הטבעי הישראלי במהלך חודש מאי – כ-950 מיליון רגל מעוקבת של גז טבעי ביום.

בחודש הבא מתוכננת תחילת עבודה על פיתוח שדה תמר, כחלק מהתוכנית הישראלית להגדלת התפוקה מהשדה.

לפי המקור בקהיר, התחלת יישום תוכנית הפיתוח של שדה תמר באוגוסט תתרום להגדלת יצוא הגז הטבעי מישראל למצרים בכ-300 מיליון רגל מעוקבת ביום כבר במהלך המחצית השנייה של 2025. מצרים שבימים אלה מייבאת גז טבעי בעיקר מארה”ב כדי לצמצם את הפסקות החשמל, בונה על ישראל לקראת הקיץ בשנה הבאה… (קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון)

Heat Wave - EgyptToday

קרדיט: מצרים טודיי