NYT חושף איומי ביידן על נתניהו לאחר מתקפת הטילים והכטב”מים הגדולה של איראן על ישראל

ה”ניו יורק טיימס” דיווח כי נשיא ארה”ב ג’ו ביידן עיכב תגובה צבאית ישראלית גדולה על המתקפה האיראנית באפריל, כאשר אמר אז לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו: “אם אתה מבצע מתקפה גדולה על איראן, אתה נשאר לבד. .”

עוזריו של ביידן ששהו בחדר המצב בבית הלבן בליל התקיפה האיראנית אמרו כי ביידן אמר לנתניהו בטלפון, “תן לי להיות ברור לחלוטין… אם אתה פותח במתקפה גדולה על איראן, אתה תשאר לבד .”

באותו זמן, נתניהו הגיב לביידן באגרסיביות, והצביע על הצורך להגיב בצורה הכי גלויה כדי להרתיע מתקיפות עתידיות, וביידן הגיב: “תעשה את זה, ואני אצא מזה”.

העיתון האמריקני מסר כי ביידן ובכירי הביטחון הלאומי נשארו בחדר המבצעים במשך שעות כדי לעקוב אחר המתקפה האיראנית, ולביידן הודיעו בזמן אמת כאשר כוחות אמריקאים החלו להפיל טילים ומל”טים איראניים.

לאחר שהעניין הסתיים, וכמעט כל הטילים והמל”טים הופלו, התקשר ביידן לנתניהו כדי לשכנע אותו לא להסלים. “תראה את הסיכול הזה כניצחון”, אמר לו ביידן, ובסופו של דבר נתניהו בחר להגיב בקטנה לפיגוע.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

איראן פתחה במתקפה חסרת תקדים בכטב”מים וטילים על ישראל בלילה שבין 13 ל-14 באפריל. התקיפה באה בתגובה להפצצת הקונסוליה האיראנית בסוריה ב-1 באפריל, תקיפה המיוחסת לישראל, שבה נהרגו שבעה מחברי משמרות המהפכה, בהם שני קצינים בכירים.

באותה עת אמרה ישראל כי היא ובעלות בריתה יירטו כמעט את כל המל”טים והטילים ששיגרו איראן, שמספרם היה כ-350, והבטיחה כי המתקפה האיראנית לא תישאר “ללא עונש”.

מצה”ל נמסר כי הרוב המכריע של הטילים והמל”טים יורטו בסיוע ארצות הברית ובעלות ברית נוספות, וכי התקיפה גרמה לנזק קל בלבד.

פחות משבוע לאחר מכן אירעו פיצוצים במחוז איספהאן שבאיראן, וכלי תקשורת אמריקאים אמרו כי הם נגרמו ממתקפה ישראלית בתגובה לתקיפה האיראנית.

בימים אלה גובר החשש מפני התרחבות המלחמה באזור על רקע חילופי מהלומות צבאיות בין ישראל לחיזבאללה בלבנון, הנתמכת על ידי טהראן.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: ערוץ היוצרים Ai