בונים איום: איראן הקימה מפעל להרכבת כטב”מים והציבה מכ”מ התראה מוקדמת במזרח סוריה

אתרי תקשורת מקומיים במזרח סוריה אישרו כי מיליציות איראניות הביאו מערכת מכ”ם התראה מוקדמת מתוצרת איראן לעיר אלבוכמאל באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, ואישרו כי מי שנקרא “חאג’ עסכר”, בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, פיקח על ההתקנה של המערכת בפאתי הדרומיים של העיר.

לאחר התקנת המערכת בסוף מאי 2024, הביאו מיליציות איראניות כ-30 מל”טים קטנים בעלי כנפיים קבועות מהבסיס הצבאי האיראני האימאם עלי שבמדבר הדרומי של אלבוכמאל למחסנים באזור החגורה הירוקה מדרום לעיר אלבוכמאל.

הכטב”מים שהגיעו למחסני החגורה הירוקה הוכנסו משטח עיראק דרך מעבר הרכבת (אלסיכה) הבלתי חוקי בין סוריה לעיראק, בפיקוח בכיר במיליצית אלנוג’בה באלבוכמאל בשם “חאג’ סג’אד אל-עיראקי”, והן אוחסנו. בבסיס האימאם עלי האיראני, עד שניתנו הנחיות על ידי חאג’ עסכר להעבירם מבסיס האימאם עלי לאזור החגורה הירוקה.

הפיקוד העליון של משמרות המהפכה באיראן לא רק הציפו את מזרח סוריה בסוגים שונים של כלי נשק, כולל מל”טים, טילי קרקע-קרקע ומשלוחי תחמושת שונים, כולם הגיעו מאיראן לעיראק ומשם לסוריה, אלא גם פעלה לאחרונה להקמת אתר להרכבת כטב”מים באלבוכמאל.

קרדיט: ערוץ “שירה ליצירת תמונות בבינה מלאכותית”

 

נחשף כי “חאג’ אמיר עבאס”, קצין בכיר בביטחון של המיליציות האיראניות בעיר אלבוכמאל, השתלט על מחסנים באזור התעשייה בפאתיה הדרומיים של העיר, שבבעלות האזרח “מחמוד עבדללה אל-קוזי”, המכונה “סבתי אל-קוזי אבו וואדה”, באמתלה כי הוא מבוקש במספר מקרים ביטחוניים, כולל תמיכה בטרור.

חאג’ אמיר עבאס ניצל את מיקומן של המחסנים באזור התעשייה הרחוקים מהעיר ומעיני התושבים המקומיים, כדי להסב אותן לאתר להרכבת מל”טים עם כנפיים קבועות, שבו ציוד להרכבת כלי הטייס שהובא מהעיר אל-מיאדין לעיר אל-בוקמאל.

האתר כולל כ-20 אנשים, כולל מומחים וטכנאים להרכבת כטב”מים איראניים עבור העיראקים והלבנונים  וגם עורכים ניסויים בכטב”מים, ומפוקחים על ידי בני לאומים שאינם סורים.

המיליציות האיראניות החמירו את האמצעים הביטחוניים והצבאיים בסביבת האתר, והקימו מספר מחסומים קבועים, ביניהם מחסום השייך ל”חטיבת משמרות המהפכה 47″ ליד רחוב אל-סבין ומחסום בחוות הצאן ומחסני המספוא.

קרדיט: בלדי ניוז  קרדיט לתמונות: היוצרים Ai