העברת סוללות טילי פטריוט שברשות ישראל לאוקראינה- מה מאחורי ?

בימים האחרונים החלו בכירים רוסיים להצהיר בתקשורת כי רוסיה שוקלת לחמש את חיזבאללה ישירות בנשק חדש ומתקדם.

מצד שני , ישנן הכחשות רוסיות ואיראניות לידיעות כי מטוסי הקרב החדישים מדגם סוחוי-35 החלו לפעול בשרות חיל האוויר האיראני.

אז לאן נושבת הרוח ? האם רוסיה רוצה לחמש את אוייבי ישראל הישירים על מנת לפגוע בה ? או שהיא תכבד הסכם חשאי בין פוטין ונתניהו שישראל לא תספק נשק הגנה מתקדם לאוקראינה שישימו לעיל כל מתקפה רוסית עליה ובכך תארך המלחמה בניגוד לאינטרס הרוסי העליון ורוסיה לא תספק נשק מתקדם לאיראן ? 

קחו בחשבון שרוב הידיעות בתקשורת המתפרסמות בנושא זה הן לא יותר מחלק ממלחמת הנדסת תודעה שמפעילים כל הצדדים אבל ללא שינוי בעמדתם הראשונית.

אז איפה האמת ? קבורה עמוק ובאין רואים.

 

קחו למשל את הידיעה הבאה : 

העיתון האמריקאי “פייננשל טיימס” מפרסם כי ארה”ב, ישראל ואוקראינה מנהלות מגעים לספק לקייב עד שמונה מערכות הגנה אוויריות מדגם פטריוט, מה שיגדיל משמעותית את יכולתה של אוקראינה לעמוד בפני תקיפות אוויריות רוסיות.

קווי המתאר של העסקה, שתסמן שינוי ביחסי ישראל עם מוסקבה, נדונו בין שרים ובכירים משלוש המדינות.

באפריל הודיעה ישראל כי תתחיל לפרק את שמונה סוללות הפטריוט שלה, שלהן תוחלת חיים של יותר מ-30 שנה, ולהחליף אותן במערכות מתקדמות יותר.

אבל הסוללות, ששימשו במלחמה הנוכחית של ישראל עם חמאס, טרם הוצאו משירות בשל החשש שהמתיחות עם הארגון החמוש הנתמך על ידי איראן, חיזבאללה, עלולה להסלים למלחמה בקנה מידה מלא.

אם העברה כזו תיושם, יהיה זה שינוי גדול ביכולות ההגנה של אוקראינה. למדינה יש כיום לפחות ארבע מערכות פטריוט, שסופקו על ידי ארה”ב וגרמניה כאחד.

בעוד שהעברת כל שמונה המערכות נדונה, ייתכן שלא כולן יישלחו לאוקראינה, אמרו ארבעה מקורות.

שלושה מהאנשים שמכירים את הדיונים אמרו ששר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ניהל שיחות עם מקבילו האמריקני אנטוני בלינקן בנושא בשבועות האחרונים.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג’ייק סאליבן, שוחח לפחות פעמיים עם ראש הסגל הנשיאותי של אוקראינה, אנדריי ירמק, על הנושא, אמרו שלושת האנשים.

“אוקראינה ממשיכה לעבוד עם מדינות שונות ברחבי העולם כדי להשיג מערכות פטריוט נוספות”, אמר קולבה לפייננשל טיימס, למרות שהוא לא אישר שאכן מתקיים משא ומתן.

“אנחנו שוב קוראים לכל המדינות שיש להן מערכות כאלה לספק אותן לאוקראינה”, הוסיף.

ממשלות ארה”ב ואוקראינה סירבו להגיב.

MIM-104 Patriot - Wikipedia

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: ויקיפדיה ורשתות חברתיות