מטה חברת “ג’האד אל-בינאא'” האיראנית בסוריה הושמד. מי היא המפלצת האיראנית הזאת? חלק ב’

 

 

פרויקטים צבאיים בהקמה

מקורות פרטיים חשפו לאתר החדשות –  Syria TV כי הארגון האיראני פעיל בשלושה פרויקטים צבאיים בהקמה, כאשר הגדול מביניהם ממוקם על הכביש בין העיר אל-כסווה לעיירה עדליה שבדרום דמשק, הכולל הקמת משטחי שיגור לרחפנים והקמת מחסנים תת-קרקעיים סודיים.

הארגון נערך לחבר את המחסנים עם המבנים והיחידות הצבאיות השייכות לצבא הסורי באותו אזור באמצעות רשת מנהרות קצרה שדרכה יכולות לנוע מכוניות עם ארבע גלגלים ומשאיות קטנות.

בחודש מאי האחרון החל הארגון בעבודות שיקום של מחנה צבאי נטוש ליד הכפר דיר אל-חג’ר, דרומית לשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, עבור מיליציית חיזבאללה, לאחר שאנשי הנדסה צבאית המזוהים עם המיליציה הלבנונית סקרו את האתר וסביבתו. באמצעות מכשירי חיפוש מתכת.

בסוף השנה שעברה, הארגון החל בעבודות בנייה ושיקום של מבנים בסביבת נמל התעופה הצבאי בליי, ונמשכו עד אפריל האחרון, אז הפסיק את העבודות בחלק מהאתרים לפני השלמת הכנתם ופינה מהאזור את כל המכונות והציוד ההנדסי שלו מסיבות לא ידועות.

בסוף השנה שעברה גייס הארגון, בשיתוף עם מיליציות הקשורות למשמרות המהפכה, צעירים מנפת דיר א-זור ומאזור הכפר שלה לעבודה במסגרת קבוצות המתמחות בעבודות ביצור והריסה צבאיות, בליווי מיליציות מקומיות בגבול עיראק,במדבר הסורי, לפי אתר החדשות הסורי “עין אל-פורת”.

מומחי נפץ וביצורים צבאיים ממיליציות מקומיות ערכו השתלמויות לחלק מעובדי הארגון בשם “קורס נבאשין” – دورة نباشين  כדי ללמדם את השימוש במכשירי נפץ ומתכות, שיטות התמודדות עם מוקשים ושיטות פירוקם.

الوكالة الوطنية للإعلام - "جهاد البناء" و"الاصلاح والوحدة" وزعتا مساعدات عينية على مزارعي عكار

“ג’יהאד אל-בינאא'” מעורב בפעולות הברחת נשק

משמרות המהפכה השתמשו בצי המשאיות של הארגון כדי להעביר נשק בתוך שטח סוריה, לפי מקור מיוחד שסיפר לאתר סוריה טי וי.

המקור אישר כי יחידה 840 של כוח קודס במשמרות המהפכה, האחראית על קבלת משלוחים צבאיים המגיעים מאיראן לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק ומסירתם ליעדם, בין אם בתוך שטח סוריה או לדרום לבנון, מסתמכת בעיקר על משאיות בבעלותם של ארגון ג’יהאד אל-בינאא’.

הגורם ציין כי היחידה המתמחה בהברחה והעברת משלוחים צבאיים החזיקה משאיות עמוסות תחמושת וציוד צבאי שחנו בסמוך לאתרים בהם נערכו עבודות בנייה במשך מספר ימים לפני שהעבירה אותן חזרה לכיוון מחסנים או נקודות החלפה עם יחידות 108, 100. ו-112 של מיליציית חיזבאללה הן בקלמון והן באזור הכפרי של דמשק ובמחוז חומס, אשר אחראי על התיאום עם כוח קודס כדי להעביר את המשלוחים הללו לשטח לבנון.

אתר Voice of the Capital  – קול הבירה המקומי דיווח כי גנרלים ומפקדים בכירים אחרים במשמרות המהפכה האיראנים והמיליציות הנלוות אליו משתמשים במפקדה הראשית של ארגון ג’יהאד אל-בנאא’ כדי לאחסן באופן זמני משלוחים צבאיים ולקיים פגישות צבאיות.

משרד ההגנה הסורי הודה, בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית SANA, כי שני בני אדם נהרגו וחייל נפצע כתוצאה מתקיפה אווירית של כלי טיס ישראליים מחוץ למרחב האווירי הסורי שכוונה למספר  אתרים באזור דרום סוריה.

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונות : שירה יוצרת תמונות בינה מלאכותית