דיווחים סורים: ישראל הפציצה מטרות איראניות וחיזבאללה בדמשק ובסואידה

סוכנות הידיעות הסורית – SANA דיווחה, תוך ציטוט מקור צבאי, כי “ישראל פתחה, קצת לפני חצות של ליל אמש , במתקפה אווירית מכיוון הגולן, תוך שהיא מכוונת למספר נקודות באזור הדרום”. הגורם טען כי ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטה כמה טילים, ובהפצצה נהרגו שני בני אדם, ונפצע חייל ונגרמו נזקים למבנים.

מנגד, מקורות אמרו לאתר החדשות “קול הבירה” כי ההפצצה כוונה למפקדה השייכת לארגון “ג’יהאד אל-בינאא” האיראני הממוקם באזור אלסיידה זינב, וגרמה למוות ופציעות. המקורות הוסיפו כי המפקדה שהותקפה משמשת את המיליציות האיראניות לאחסון זמני של נשק ולארגון פגישות צבאיות רמות דרג.

כתב רשת סוריה טי וי בסואידה שבדרום סוריה אישר גם כי ישראל תקפה גם תחנת מכ”ם באזור תל צחן –  تل صحن טל סאן, שעליו שולטות מיליציות איראניות, שבעיירה מלח שבדרום האזור הכפרי של סואידה.

באתר סוריה TV לא הצליחו לקבוע את היקף האבדות שאירעו כתוצאה מההפצצה הישראלית על אתר המכ”ם בתל צחן באזור הכפרי סואידה, והמשטר הסורי לא הזכיר את ההפצצה הזו. (קרדיט: בלדי ניוז)

הערה: תחנת המכ”מ שבשליטה איראנית בצל צחן הותקף על ידי ישראל מספר פעמים בעבר ומקורות ערביים טוענים כי ישראל עושה מאמץ לעוור את איראן בכל הנוגע להשגת תמונת מצב אווירית בזמן אמיתי על צפון ירדן שלהערכתם משמש דרך מעבר של מטוסי קרב ישראלים בדרכם למזרח סוריה ועיראק ואולי גם לכיוון איראן.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם היוצרים Ai

 

כזכור ישראל הזהירה את הכוחות הסורים המוצבים מול גבול ישראל , רק שילשום, שלא לשתף פעולה עם האיראנים וחיזבאללה. הלילה כבר הגיעה התגובה , שהרי “אין מענישין אלא אם כן מזהירין”.