איראן וחיזבאללה לא מתלהבות מהגעת לוחמים שיעים עיראקים לחזית הלחימה בדרום לבנון

ככל שההסלמה בין ישראל לחיזבאללה הלבנונית גברה, על רקע החשש שהצבא הישראלי יפתח במבצע נרחב בדרום לבנון , כמה פלגים שיעים עיראקים, בראשות אסייב אהל אל-חק, פרסמו אזהרות המאיימות לתמוך בחיזבאללה בלחימה נגד ישראל.

מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אישר בשבוע שעבר כי אלפי לוחמים עיראקים מקבוצות חמושים ומיליציות הציעו לנסוע ללבנון כדי לתמוך בו.

הצהרות אלו הגיעו כאשר מנהיגי כמה פלגים עיראקים הנאמנים לאיראן בחנו ככל הנראה תוכניות ראשוניות לתמוך בחיזבאללה בלבנון במקרה של מלחמה בינו לבין ישראל.

אלא שארבעה מקורות הבקיאים בנושא חשפו לעיתון אשרק אל-אווסט כי התוכניות אינן סופיות, כי חיזבאללה וטהראן טרם הסכימו להן.

מפגש בבגדד

המקורות גם חשפו כי קצין בכיר במשמרות המהפכה האיראניים נפגש בבגדד עם מנהיגי מסגרת התיאום הפרו-איראני ונציגי הפלגים החמושים כדי לדון בהצעותיהם לתמיכה בחזית לבנון.

מקורות עיראקים אמרו כי הפלגים הודיעו לאיראן ב-13 ביוני כי הם מוכנים להילחם לצד חיזבאללה במקרה של סכסוך רחב יותר באזור.

המקורות גם הוסיפו כי הפגישה בבגדד נערכה לאחר שיחות אינטנסיביות בין ראשי הפלגים על ההכרח ב”יציאה לחזית לבנון”.

התלהבות מוגזמת

עם זאת, משמרות המהפכה לא הביעו תמיכה בהצעה זו, אלא ריסנו אותה, כיוון שמצאו שהיא “נלהבת באופן מוגזם בזמן הנוכחי”.

גם לחיזבאללה יש הסתייגויות מההצעה האמורה.

המקורות חשפו כי משמרות המהפכה “הסכימו להשתתף בפגישה בהתבסס על בקשתו הדחופה של חיזבאללה מכיוון שהיה צורך לעקוב אחר תגובת הפלגים העיראקים שלא תמיד יש להם הערכות מדויקות”.

בסופו של דבר, חיזבאללה דחה את הצעת הפלגים להשתתף בכל מלחמה אפשרית בשל רגישות הנושא בתוך לבנון.

דיונים אלו הגיעו על רקע ההסלמה באיומים הישראלים לפתוח במתקפה נרחבת בחזית הצפונית עם לבנון, בעוד אמריקה מזהירה שהיא לא תוכל לעצור שום תוכניות ישראליות בהקשר הזה, בסופו של דבר.

479 הרוגים

מאז פרוץ המלחמה הישראלית ברצועת עזה, בעקבות המתקפה שפתח חמאס ב-7 באוקטובר, תקפו חיזבאללה וצה”ל אחד את השני על בסיס כמעט יומיומי.

ההסלמה הביאה להרג של לפחות 479 בני אדם בלבנון, כולל 313 אנשי חיזבאללה ולפחות 93 אזרחים, לפי ספירה של סוכנות הידיעות הצרפתית המבוססת על הצהרות הארגון ומקורות לבנוניים רשמיים.

קרדיט: אלערביה     קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים Ai