איראן דרך ארה”ב  שולחת  Don’t לישראל

ארה”ב ואיראן ,לראשונה מאז חיסול סולימאני ,פותחות בערוץ תקשורת ישירה בניהן בבחינת ” הטלפון האדום ” ומזהירה את ישראל מלצאת ולתקוף בלבנון .

מקור בכיר במועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי  אמר: ” בעוד שהאמריקאים והצרפתים מנהלים מגעים דיפלומטיים עם המפלגות הלבנוניות ועם ישראל כדי למנוע מלחמה, המגעים הביטחוניים בין איראן לארה”ב הגיעו לשיא שלהם בימים האחרונים, כאשר שני הצדדים החזירו את הפעלת הקו האדום הישיר ביניהם לפעולה לראשונה מאז נסגר לאחר ההתנקשות בגנרל האיראני קאסם סולימאני לפני כ-4 שנים בבגדד.”

המקור דיווח כי בשיחה האחרונה הודיעה טהרן לוושינגטון כי המלחמה הפוטנציאלית בלבנון תהיה שונה מאוד מזו שבעזה , ואם ישראל תחליט לפתוח במלחמה רחבת היקף נגד חיזבאללה, “חזית ההתנגדות” תיכנס למלחמה ותפעל בכוח רב  ואיראן תיתן את כל מה שיש לה . איראן ובעלות בריתה יבצעו התקפות על ישראל “מכיוונים שונים”, והעימות בוודאי לא יהיה מוגבל לישראל ולחיזבאללה.

בביירות, מקורות דיפלומטיים בכירים ציינו כי האמריקנים הגבירו את מאמציהם ואת הלחץ על ישראל להימנע ממלחמה בלבנון בשל הסיכונים שבה. על פי המידע, נתניהו השתכנע לדחות מבצע צבאי רחב היקף בתמורה להשגת נשק אמריקאי מתקדם לו הוא זקוק לא רק בעזה, ישראל צריכה אותו בעיקר להשתמש בהם בלבנון כפיצוי על המלחמה או כחלופה לכל פלישה קרקעית, במיוחד מכיוון שישראל דורשת נשק מסויים שיש לארה”ב המסוגל לגרום להרס נרחב “למנהרות חיזבאללה”.

קרדיט: עיתון הכוויתי “אל-ג’רידה”   הביא לפרסום : מאיר בר מקבוצת נציב

קרדיט לתמונות: ערוץ יוצרי תמונות בבינה מלאכותית