הטלגראף: הידיעות על מאגרי נשק איראנים בשדה התעופה של ביירות הגיעו ממקורות אמינים

עורך התחום הצבאי של ה”טלגרף”: המקורות שלנו אמינים בנוגע לדו”ח נמל התעופה של ביירות

העיתון פרסם דיווח על החיזבאללה הלבנוני המאחסן נשק וטילים בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות. משרד התחבורה הלבנוני מארגן סיור לאנשי תקשורת ושגרירים בשדה התעופה.

IMLebanon | بالصورة… هكذا احتفل مطار بيروت بالميلاد

 

לאחר המחלוקת שעורר הדיווח של העיתון הבריטי “הטלגרף” על החיזבאללה הלבנוני המאחסן נשק וטילים בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות , משרד התחבורה הלבנוני ערך סיור שטח לאנשי תקשורת ושגרירים בשדה התעופה כדי להפריך את דיווח העיתון.

למרות המטרה המוצהרת של הסיור, אבטחת נמל התעופה בביירות התנצלה ומנעה מעיתונאים להיכנס למרכז השילוח האווירי בשדה התעופה, מה שגרם לאנשי התקשורת להפסיק את הסיקור התקשורתי, בטרם חידשו אותו לאחר שהתנצלו, על פי דברי כתב “אל-ערביה” שהיה בין המוזמנים להשתתף בסיור.

שר התחבורה סיים את הסיור בשדה התעופה עם דיפלומטים, בהם שגרירי איראן, האיחוד האירופי, צרפת ומצרים.

בראיון קודם ל-Al-Hadath TV אישר קון קופלין, העורך הצבאי ב”טלגרף”, כי המקורות שמהם השיג העיתון את המידע שלו על הדיווח על שדה התעופה היו לגיטימיים ואמינים, והצביע על כך שעובדים בנמל התעופה של ביירות הביעו בפני העיתון את הפחדים שלהם מאחסנת כלי נשק בתוך שדה התעופה, והפחד שלהם להיות מטרה בגלל זה.

Coughlin אמר: “הכתב משוכנע שלאנשים שראיין יש ידע טוב על הנעשה בשדה התעופה… והמקורות שלנו לגיטימיים… אני גם מאמין שלחיזבאללה יש רקורד ארוך של שימוש במתקנים אזרחיים בביירות לאחסון נשק ולמטרות צבאיות… כפי שעולה מההשערות”.

הוא הוסיף ואמר: “הסיפור שפרסמנו מכיל ראיונות עם אנשים שעובדים בנמל התעופה של ביירות שהביעו את חששותיהם שחיזבאללה ואיראן משתמשים בשדה התעופה כדי לאחסן נשק האמור לשמש נגד ישראל… והסיבות לחשיפת המידע הזה היא החשש שלהם במקרה שתפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה השדה יהיה מטרה ויושמד”.