“חוסר בתמונת מצב בזמן אמיתי”: מערכת הגנ”א רוסית מפילה בטעות מסוק Ka-29 מעל הים השחור

מערכת ההגנה האווירית ממשיכה בטעויות הטראגיות שלה. האצבע הקלה על ההדק יחד עם ציוד שלא מזהה מטרה עויינת בבהירות הביא להפלת מסוק קרב ימי רוסי מעל הים השחור.

 

אתרי חדשות מקומיים מדווחים כי צבא רוסיה הפילה בטעות מסוק Ka-29 שלה עם מערכות ההגנה האווירית שלה מעל העיר אנאפה שבאזור קרסנודר הרוסי בחוף הצפוני של הים השחור.

“ההגנה האווירית שלנו הפילה את המסוק שלנו באנאפה”, כתב ביום שישי איגור גוזנקו, חייל רוסי שמנהל ערוץ טלגרם.

גוזנקו אמר כי מסוק קרב מדגם קמוב Ka-29 נפגע על ידי אחת ממערכות טילי הפנטסיר הרוסיות, והוסיף כי ייתכן שהדבר קרה “עקב תקלה”.

גוזנקו הוסיף: כי “ארבעה אנשי צוות נהרגו”.

במהלך המלחמה היו מקרים רבים שבהם היה ירי של מערכות ההגנה האווירית הרוסית על מטוסיהם. יותר מחמישית מהאבידות הרוסיות הידועות בכלי טיס ומסוקים מאוישים מאז פתח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במלחמה באוקראינה בפברואר 2022 נגרמו מאש ידידותית, על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי ניוזוויק בסוף אוגוסט 2023.

 

גוזנקו אמר כי מסוק הקרב  קמוב Ka-29 הופל בעת חיפוש אחר סירות נפץ אוקראיניות בלתי מאוישות.

גורמים רוסיים לא אישרו את אובדן המסוק. משרד ההגנה הרוסי אמר מוקדם יותר ביום שישי כי כוחותיו הפילו יותר מ-100 מל”טים ששוגרו על ידי אוקראינה כדי לתקוף את אזורי קרים, קריי קרסנודר ואזור וולגוגרד.

משרד ההגנה הרוסי אמר כי “ניסיון של משטר קייב לבצע פיגועי טרור באמצעות סירות בלתי מאוישות ומל”טים נגד מטרות בשטח הפדרציה הרוסית סוכל”.

משרד ההגנה הוסיף, “מערכות ההגנה האוויריות הפועלות יירטו והשמידו 70 מל”טים מעל שטח הרפובליקה של קרים ומעל הים השחור, 43 מל”טים מעל שטח קרסנודאר ומל”ט אחד מעל שטח אזור וולגוגרד”. בחלק הצפון מערבי של הים השחור השמידה התעופה הימית של צי הים השחור הרוסי שש סירות בלתי מאוישות של הצי האוקראיני”.

משרד ההגנה הבריטי אמר באפריל כי “חוסר תמונת מצב בזמן אמיתי” של רוסיה מוביל לאירועי אש ידידותיים.

המשרד הבריטי ערך הערכה זו לאחר שדיווחים קבעו כי רוסיה הפילה את מטוס הקרב שלה סוחוי Su-27 מעל חצי האי קרים, אותו סיפחה, ב-28 במרץ. ייתכן שהמטוס היה קורבן של אש ידידותית בגלל “חוסר מודעות למצב ותיאום אווירי לקוי” בין הכוחות הרוסיים, אמר משרד ההגנה.

מומחים אמרו כי מסוקי Ka-29 רוסיים “משמשים באופן פעיל את הרוסים להתעמת עם התקפות של סירות בלתי מאוישות של הצי האוקראיני באזור הים השחור”.

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי