מה מאחורי התקיפה הישראלית היום באזור קונייטרה בגולן הסורי?

על פי דיווחים סורים ישראל תקפה הבוקר 2 מטרות איראניות וחיזבאללה בדרום מערב סוריה.

על פי אותן דיווחים קצין סורי נהרג ,ביום רביעי ,כתוצאה מהתקפות ישראליות על שני האתרים הצבאיים בדרום מערב המדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, שציטטה מקור צבאי , תוך שהיא לא ציינה במפורט אלו אתרים הותקפו.

 

מיד אחרי התקיפה החלו רחפנים ישראלים לפזר עלונים מודפסים בערבית  מעל עמדות צבא סוריה ובו אזהרות לחיילי צבא סוריה שלא לשתף פעולה עם אנשי חיזבאללה הלבנוניים ( ולא לארח אותם בעמדות של צבא סוריה מול גבול ישראל).

 

במנשרים שפיזר צה”ל מעל עמדות צבא סוריה לאורך גבול הגולן עם ישראל צויינו במפורש אלו 2 עמדות של צבא סוריה הותקפו . , מטרה אחת שהותקפה נמצאת במחוז קונייטרה בקרבת הגבול עם ישראל – בתל אלאחמאר, התל הגבוה ביותר במחוז והשולט לעומק ישראל, והעמדה הסורית השניה שהותקפה נמצאת באלחאנות , במערב מחוז דרעא קרוב מאוד לאזור החיץ בין ישראל וסוריה.

 

ככל הנראה היום הותקפו 2 מטרות של צבא סוריה שהם למעשה בשליטה מלאה של אנשי חיזבאללה ואיראן הפועלים שם כשהם לובשים את מדי צבא סוריה.. אחד האתרים שהותקף הוא המוצב בתל אלאחמר שם יושבת פלוגת חי”ר סורית מחטיבה 90 , המתפקדת כפלוגת תצפיות ,מארחת אנשי חיזבאללה העוסקים באיסוף מודיעין אלקטרוני משטח ישראל . ישראל החליטה היום לגבות מחיר מצבא סוריה ובכך לשלוח לה מסר מהדהד שלא לארח בעמדותיו אנשי חיזבאללה וחיסלה את המ”פ הסורי .

תמונה

 

וזאת לדעת …. תל אלאחמאר הוא התל האסטרטגי הגבוה ביותר מול גבול הגולן עם ישראל. אם לא תעזור אזהרה זאת יהיו לדברים המשך . אגב העמדות של חיזבאללה בתל חפורים עמוק  שם הם מאחסנים גם מערכות נשק מתקדם יותר כמו טילי כתף וכטב”מי סיור וכטב”מים מתאבדים המוכנים לפעולה עם תהיה מלחמה בהיקף מלא בין ישראל לחיזבאללה בדרום לבנון. אבל גם לזה יש פתרון .

 

הערכתי שחיזבאללה הכניס לתל אלאחמר נשק וציוד ריגול שישראל לא מוכנה שיהיו שם ולפני שמטפלים בבעיה באופן מוחלט העבירו אזהרה לסורים .

על פי ניסיון העבר חיזבאללה לא יסכים, מרצונו החופשי ,להוציא מהמקום לא את הנשק שהביא ולא את ציוד הריגול שקבל מאיראן בדיוק למשימות איסוף מול ישראל , לכן גם מובטחת עוד תקיפה ישראלית הרסנית על האתר. שאלה של זמן.

התקיפה היום בתל אלאחמר באה כי חיזבאללה ואיראן חצו ברגליים גסות את הקווים האדומים הישראלים.

 

למה הותקף האתר השני שבדרום הגולן הסורי עדיין לא ברור אך סביר להניח שמדובר גם שם בהפרה גסה של הקווים האדומים הישראלים.

גם פלוגת החי”ר הסורית מחטיבה 112 – דיוויזיה 5 חי”ר ממוכן  היושבת במקום מארחת אנשי חיזבאללה האוספים מודיעין טקטי משטח ישראל הנמצא מולם.

ככל הנראה ההפרות האיראניות וחיזבאללה כבר נרחבות ביותר לכל אורך גבול הגולן והתקיפה היום היתה אך ורק לקיים את העקרון הצה”לי ש”אין עונשין אלא אם כן מזהירים”.

וכל הגורמים בגזרה קבלו היום את האזהרות המתאימות.

התקיפה הבאה היא רק שאלה של זמן!

 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות