איראן: מערכת ההגנ”א “בוואר 373” תואמת ביכולותיה למערכות S-400, פטריוט ו-THAAD

טהראן טוענת כי היכולות של מערכת ההגנה האווירית “Bavar-373” שפותחה באיראן תואמת ביכולותיה לא רק את ליכולות מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400 “Triumf”, אלא גם לפטריוט מתוצרת ארה”ב. ומערכת טילי THAAD נגד טילים בליסטיים.

במהלך המצעד האחרון לציון יום הצבא הציגה איראן את מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח שלה, Bavar-373, שלטענתה מסוגלת ליירט מטרות אוויריות במרחק של כ- 300-400 קילומטרים.

ה-Bavar-373 הוצג לראשונה לציבור בשנת 2019, ומאז שופר כדי להתמודד , לטענת איראן,  עם איומים של מטוסי קרב חמקניים מהדור החמישי.

Military Knowledge: Bavar-373 Long-Range Air Defense System - Islamic World  News

קרדיט: איסלמיכ וורלד ניוז

 

לפי מקורות איראנים, “בוואר-373” נועד לנטר ולהשמיד מטוסי קרב מתקדמים, טילים מונחים ומל”טים ממרחקים ארוכים ובגובה רב.

המערכת כוללת רכיבים כמו מכ”ם, חיישנים אופטיים ומערכת שליטה ובקרה למעקב ויירוט מטרות.

מרכיבי המפתח של מערכת Bavar-373 כוללים את רכב ה-Transporter Erector Launcher (TEL), רכב Miraj-4 המצויד במכ”ם אקטיבי AESA בעל אנרגיה גבוהה ועוד מספר מערכות חיישנים.

Iran To Unveil New Variant Of Bavar-373 Missile Air Defense System To  Outperform S-400 | World Army - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

טהראן טוענת כי היכולות של ה-“Bavar-373” דומות לאלו של מערכת ה-S-400 הרוסית, למערכת ה-MIM-104 Patriot מתוצרת אמריקאית, למערכת הטילים האנטי-בליסטיים ולמערכות ההגנה בגובה רב (THAAD).

המערכת משתמשת בטילי Sayad B4 ארוכי טווח, שיכולים לפגוע במטרות בטווח של עד 400 קילומטרים ובגובה של עד 32 קילומטרים.

 

טיל Sayad B4 הוא טיל מיירט דו-שלבי, המונע בדלק מוצק ,כולל מחפש מטרות משופר, מערכות מעקב ובקרה משודרגות וראש נפץ מודרני.

שדרוגים אלו נועדו להגדיל את טווח הפעולה, הדיוק והיעילות של הטיל המיירט נגד מגוון מטרות כולל מטוסי קרב, טילים מונחים ומזל”טים.

הצבא האיראני טוען כי מערכת ההגנה האווירית שלו יכולה גם לזהות ולעקוב אחר מטוסי ה-F-35I “אדיר” מהדור החמישי של חיל האוויר הישראלי.

יתרה מכך, טהראן טוענת שהרדאר של מערכת Bavar-373 הצליח לזהות מטוסי חמקן כמו ה-F-35 הישראלי וה-F-22 האמריקני מחוץ לגבולות איראן.

לאחרונה טענו כלי תקשורת ערביים כי ברשות חיזבאללה מספר סוללות טילי באוואר 373 שקבלו מאיראן אך הוחבאו במחסנים תת קרקעיים בצפון לבנון ונכונים להתחיל לפעול ביום פקודה.

איראן חושפת מערכת הגנה אווירית ארוכת טווח חדשה בוואר-373

קרדיט: ערביכ דפנס       קרדיט לתמונה: אירנ”א