ונדאליזם של תומכי חמאס במפעל חברת “אלביט” באנגליה

הסלמה בפעילות המחאה של תומכי חמאס בבריטניה: פעילי תנועת Palestine Action פרצו לפנות בוקר למפעל אינסטרו של אלביט מערכות בקנט שבאנגליה, אחרי שחדרו שלוש גדרות אבטחה. הם תיעדו את עצמם פוגעים בציוד בתוך המפעל. שבעה נעצרו בחשד לפריצה בנסיבות חמורות.

פעילי התנועה גם חסמו היום את הכניסות למשרדי סקוטיה בנק בלונדון בשל השקעות באלביט. בנוסף, הם הקימו את “מאהל ג’באליה” מחוץ למפעל אלביט בשנסטון, צפונית לברמינגהם.

התנועה הוקמה בסוף יולי 2020 על ידי הודא אמורי, חברה לשעבר בקמפיין לסולידריות עם פלסטין, ממובילי המחאה הפרו חמאסית בבריטניה, וריצ’רד ברנרד, לשעבר פעיל בתנועת המחאה האקלימית “המרד בהכחדה”. התנועה מתמקדת בחסימות גישה וונדליזם נגד מפעלים ביטחוניים בבריטניה, ובראשם אתרים שקשורים לאלביט.

לאחר ה-7 באוקטובר, התנועה המשיכה במחאה, תוך שהיא מאשימה את ישראל בפשעי מלחמה ללא כל התייחסות לחמאס. ב-10 באוקטובר, התנועה פרסמה מפה של חמישים מטרות “ששותפות לסחר בנשק הרצחני של אלביט”, ובנוסף היא הציגה “מדריך” שמסביר לפעילים כיצד “להקים קבוצה אוטונומית שמסוגלת להכות באופן עצמאי בסייענים של האלימות השיטתית והצבאית של ישראל”.

Elbit Systems in Merrimack vandalized as protesters block entrance, police  say - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות