“ישראל עוקבת בדאגה אחר ייצור מטוס קרב מתקדם במצרים”. תגובה למאמר באתר nziv.net

ב-1 ביוני 2024 פרסם האתר הזה מאמר תחת הכותרת : ” מצרים מקימה בית ספר טכני המתמחה בייצור מטוסים בשיתוף ראפאל הצרפתית”.

 

אתר אינטרנט ערבי – “דפנס ערביכ” המתמחה במידע צבאי מיקד את תשומת הלב למאמר זה והגיב כדלקמן:

אתר האינטרנט הישראלי nziv דיווח כי ישראל עוקבת בדאגה אחר הצעדים החדשים שנקטה מצרים לבניית מטוסי קרב צרפתיים “רפאל” על אדמתה, וצעד זה נחשב להתקדמות אדירה בתעשיית הנשק. מִצְרַיִם.

התקשורת הישראלית עקבה אחר הצהרותיו של האלוף מוכתר עבד אל לטיף, ראש הארגון הערבי לתיעוש במצרים, האחראי על תעשיית הנשק, על השותפות עם חברת “דאסו” הצרפתית לבניית מטוסי רפאל במצרים, בפיקוח נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

האלוף מוכתר הסביר שבאזור “חילוואן”, דרומית לקהיר, בשיתוף דאסו, הוקם בית ספר להכשרת תלמידים בבניית מטוסים צבאיים, וכי בהכשרת התלמידים משתתפים שלושה מומחים מדאסו.

 

הוא ציין כי דאסו תייצר רכיבים וחלקי חילוף למטוסי “ראפאל” במפעלים צבאיים מצריים, כהכנה לייצור מקומי של כל המטוס בעתיד.

ראש הארגון הערבי לתיעוש אישר כי נעשית עבודה עם המומחים של חברת דאסו הצרפתית לייצור מטוסי Rafale מתוצרת מקומית, אך זה עשוי לקחת זמן מה. הוא הוסיף כי חברת דאסו הצרפתית סיפקה חלקים שיוצרו במצרים למטוסים צבאיים (שמכרה בעולם), המעידים על כך שלמצרים יש יחסים טובים עם כל מדינות העולם , מה שמקל עלינו לבצע כל שיתוף פעולה.

מצרים חתמה על שני חוזים עם צרפת לרכישת מטוסי “רפאל” מדאסו. החוזה הראשון נחתם ב-2015 וכלל רכישת 24 מטוסי ראפאל, והחוזה השני הוכרז במאי 2021 וכלל רכישת 30 מטוסי ראפאל , מה שמביא את המספר הכולל של המטוסים הצבאיים שמצרים רכשה מדאסו עד כה ל- 54 מטוסי ראפאל.

מצרים רואה במטוס הקרב “ראפאל” מדור 4.5  כלי טיס צבאי רב עוצמה המסוגל לבצע משימות ארוכות טווח ולשאת מערכות נשק מתקדמות.

في عملية سطو مثيرة، اختفاء وثائق سرية لطائرات رافال الحربية في قلب باريس

קרדיט לתמונות: באדיבות חברת דאסו