ערך אבדות רוסיה בציוד באוקראינה

בשנה השלישית למלחמה באוקראינה, רוסיה הפכה להיות מסוגלת לחדש רבים מהמנגנונים שאיבדה בשדה הקרב לאחר שהסבה את התעשייה הביטחונית שלה למצב של מלחמה, אולם היא אינה מסוגלת להתגבר על אובדן ציוד ההייטק שקשה לחדש או להחליף בגלל העלות היקרה שלו.

מגזין Newsweek מדווח כי מדיווחים של פורטל המימון האוקראיני Minfin.com.ua, מצביעים על כך שהסך הכולל של הציוד הרוסי שהושמד באוקראינה עלה על 60 מיליארד דולר.

המגזין אמר כי הוא לא הצליח לאמת באופן עצמאי את המספר שפורסם וניסה ליצור קשר עם משרד ההגנה הרוסי לתגובה ,מבלי שיוכל לעשות זאת, אך למרות זאת, מסביר ניוזוויק, ברור שהמלחמה השפיעה רבות על הצי הרוסי.

שבועות לאחר תחילת הפלישה איבד צי הים השחור של רוסיה את ספינת הדגל שלה, מוסקבה. מוסקבה מסרה אז כי שריפה ופיצוץ תחמושת פגעו בסיירת, שאז איבדה יציבות עקב פגיעה בגוף הספינה בסערה קשה.

גורמים אוקראינים והמודיעין המערבי אמרו כי טילי נפטון אוקראינים נגד ספינות היו אחראים לטביעת המוסקבה, וכתוצאה מכך מוסקבה איבדה סיירת בשווי של עד 750 מיליון דולר.

בספטמבר 2023, טילי Storm Shadow שהופעלו על ידי אוקראינה פגעו בבסיס צי הים השחור בסבסטופול, ופגעו בצוללת הרוסית רוסטוב-על-דון.

דיווחי המודיעין המערבי והצבא האוקראיני הצביעו על כך שהצוללת ניזוקה ללא תקנה. עלותה עמדה על כ-300 מיליון דולר.

רוסיה איבדה גם סדרה של נחתות, שלכל אחת מהן תג מחיר כבד, ואוקראינה פגעה או השמידה כמה כאלו, כולל מינסק, נובוצ’רקסק ואוליגורסקי גורניאק, הידועה גם כספינות פרויקט 775 או רובוצ’ה. ערך כל נחתת שכזאת הינו כ-214 מיליון דולר.

מומחים טוענים שהפסדים במערכת לוחמה אלקטרונית הם גם משמעותיים, כמו מערכת השליטה והבקרה האלקטרונית במערכת הלוחמה האלקטרונית RB-109A Bylina, שעל פי הדיווחים השמידה אוקראינה בינואר.

רוסטוב על הדון:

רוסטוב על הדון (צוללת) – ויקיפדיה

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: