אנשי קומנדו אוקראינים תוקפים אתרים רוסיים בגולן מול גבול ישראל

העיתון “קייב פוסט” פרסם צילומים בלעדיים שחושפים כי הכוחות המיוחדים של כוחות הביטחון GUR האוקראינים, יחד עם לוחמי אופוזיציה סורים, פתחו בהתקפות על אתרים צבאיים רוסיים באזור הגולן הסורי.

הסרטון מראה את יחידת “חימיק” האוקראינית תוקפת אתרים רוסיים, מעוזים, סיורים רגליים ושיירות צבאיות.

לדברי מקור במנהל המודיעין הראשי של אוקראינה, התקיפות המתואמות הללו התחילו כבר בתחילת השנה, מה שהשפיע רבות על הנוכחות הצבאית הרוסית באזור. GUR דיווחה כי פעולות אלו פגעו בהצלחה במספר מתקנים צבאיים רוסיים, תחת מה שמכונה “הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית ברפובליקה הערבית הסורית”.

 

המעורבות הרוסית בסוריה החלה ב-2015 כדי לתמוך במשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד. הדבר הוביל להצבה קבועה של כוחות רוסים במדינה. עם זאת, מאז הסתיו האחרון, מוסקבה פרסה מחדש כמה חיילים וציוד מסוריה בשדה הקרב האוקראיני, מה שעלול להחליש את עמדות ההגנה שלה בסוריה.

בלעדי: כוחות מיוחדים אוקראינים ומורדים סורים תקפו שכירי חרב רוסים בסוריה
קרדיט לתמונה: קייב פוסט

 

למרות ההיערכות מחדש, רוסיה הקימה מספר מרכזי גיוס בסוריה כדי לגייס שכירי חרב סורים לסכסוך באוקראינה.

דיווחים קודמים חשפו עוד כי כוחות מיוחדים אוקראינים פועלים בסודאן נגד אינטרסים רוסיים, והציגו את הפעולות האסטרטגיות הרחבות יותר של אוקראינה. (קרדיט: ערביכ דפנס)

 

ואני רק שאלה: אם אכן האוקראינים ארגנו כוח קומנדו לפגוע ברוסים בסוריה , אז מתי הם יארגנו כוח אווירי או יבשתי לפגוע במפעלי ייצור הכטב”מים, באיראן עצמה, המספקים את הכלים לצבא הרוסי לתקוף מטרות תשתית אוקראיניות ולשבש קשות את מהלך החיים במדינה הנלחמת על חייה ? 

קרדיט: ערביכ פוסט    קרדיט לתמונות