המבצע המודיעיני המוצלח שהביא לחיסול היועץ הצבאי האיראני הבכיר ביותר בסוריה ולבנון. פרטים

אמש חוסל בצפון סוריה היועץ הצבאי האיראני הבכיר ביותר בסוריה ובלבנון.

 

מי הוא אותו קצין איראני הבכיר ביותר בסוריה, שכונה “קאסם סולימני 2” , שחוסל אמש ? כרטיס ביקור:

 

השאלה המנקרת במוחות האיראנים וגם במוחו של נאסראללה היא “איך הצליח המודיעין הישראלי לאתר את מיקומו של הקצין האיראני הבכיר ביותר בסוריה ולארגן מבצע חיסול מוצלח? 

על שאלה זאת מנסים אנליסטים ערבים לענות מתוך “הדלפות” שהם מקבלים מהקצונה הבכירה הסורית וממקורות עלומים נוספים.

על פי המידע שהצטבר עד כה , ואין כל אפשרות כרגע לאמת את העובדות , אך בכל זאת נפרוש אותם בקצרה לפי הסדר הכרונולוגי:

כזכור ישראל תקפה את הקונסוליה האיראנית בדמשק וחיסלה את מפקד הכוחות האיראנים בסוריה ובלבנון בדרגת אלוף.

משמרות המהפכה האיראנים שנאלצו לאתר במהירות מחליף בעל שיעור קומה לקצין שחוסל החליטו לקדם את האלוף סעיד אביאר ולמנותו למחליף למפקד האיראני שחוסל בקונסוליה.

המינוי נכנס לתוקף ב-1 באפריל (לא! זאת לא בדיחה!).

 

מאז המינוי עשה גנרל אביאר , תוך חשאיות מלאה, את כל ההכנות להגיע לסוריה על מנת להתחיל בתפקידו החדש.

האיראנים יודעים כי כל התנועה האווירית כולל שמות מפורטים של הנוסעים על הקו טהרן-דמשק, מודלפת לשרותי המודיעין המערביים לכן הם נוהגים לשגר את המפקדים הבכירים בשיירות קרקעיות מאובטחות היטב מאיראן לסוריה תוך בחירת מסלול מפותל על מנת לנער כל עיקוב מעליהם.

גם בתכנון מסעו של גנרל אביאר נקטו בשיטה דומה.

שיירתו צורפה לשיירת אוטובוסים של עולי רגל שיעים שהיו בדרכם לסוריה , דרך עיראק , תוך חציית הגבול הסורי דרך מעבר הרכבת (אלסיכה) ,הנמצאת ליד העיירה הסוריה אלהארי , שבשליטה איראנית מלאה.

לאחר חציית הגבול הסורי השיירה הגדולה התפצלה , והאוטובוסים עם עולי הרגל המשיכה לכיוון דמשק ואילו שיירתו של הגנרל האיראני , שמנתה מספר אוטובוסים , כנראה 6, שהיו בהם גם מפקדים מהמיליציות העיראקיות , פנתה צפונה לכיוון עיר המחוז חאלב ומשם הם המשיכו לעיירה חיאן ונעצרו במפקדה שהתמקמה במפעל הנחושת שהוחרם לטובת האיראנים.

 

על פי הערכת האנליסטים , מעבר הגבול “הרכבת” נמצא תחת תצפית קבועה של ארגוני הביון המערביים , שעוקבים אחרי זהות הנכנסים ואחרי מערכות הנשק הגדולות שאיראן מזרימה לאדמת סוריה כמו טילים ארוכי טווח וכטב”מים מתאבדים.

ככל הנראה שיירתו של הגנרל האיראני זוהתה על ידי “תצפיות” של המודיעין הישראלי , כך מעריכים האנליסטים , ומאותו רגע עלה הגנרל על כתפי הכוונות של כלי הטייס הישראלים.

יש לציין כי על מנת להטעות עוקבים פוטנציאלים , שיירתו של הגנרל האיראני, עצרה לחניית ביניים, בשעות הערב המוקדמות , בשדה התעופה שליד העיר חאלב , והנמצא גם הוא בשליטה איראנית מלאה, וכעבור זמן מה השיירה המשיכה תחת חושך מוחלט עד המפעל להתכת נחושת שמזמן כבר לא פעיל והפך למפקדה איראנית.

כשהגיעה השיירה למפעל בחיאן , כבר באותו ערב הם נפגשו עם מפקד בכיר בחיזבאללה האחראי על סוריה , מוחמד ג’עפר , שאחראי על הקצאת משימות למיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן והפועלות בחזית הלחימה בצפון סוריה.

 

המפקדה בה נערך מפגש הבכירים, שהיה במעקב רצוף ע”י המודיעין הישראלי, הותקף בשעה 00:20 של יום שני על ידי טילי שיוט שנורו ממטוסי קרב ישראלים שחדרו לשטח סוריה מדרום.

תוצאות תקיפה זאת היו שהמפעל הושמד לחלוטין , האוטובוסים שהגיעו בשיירה אף הם נפגעו והושמדו ועל פי דיווחים מהתקשורת נהרגו שם יותר מ-15 איראנים ואנשי חיזבאללה.

ישנם דיווחים לא מאושרים שחוץ מגנרל אביאר יש עוד בכיר איראני שנהרג בתקיפה על מפקדה זאת שכרגע לא ברורה זהותו.