מטוסי קרב השמידו הלילה את מערך סירות התופת המרכזי של החות’ים בים האדום

ב-8 במרץ 2020 הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הודיעה כי עם שחר של יום ראשון כוחות האוויר שלה תקפו אתרים להרכבת סירות ממולכדות בנמל אלסליף שבנפת חודיידה, במערב תימן לחופי הים האדום.

הקואליציה מכוונת לאתרים להרכבת סירות עמוסות פצצות החות'יות בנמל אל-סליף בנפת אל-חודיידה.

בעקבות תקיפה זאת ,הושמדו אולמות הייצור וסד”כ סירות התופת שכבר היו מוכנות לפעולה ובכך ניטל כמעט לגמרי מהכוחות החות’ים להוציא לפועל מתקפות התאבדות על אוניות סוחר ואוניות מלחמה של בעלות הברית המשייטות בים האדום.

אלא שאופי תגובה שכזה היה קריטי לאופי הפעולה של האיראנים והחות’ים , לכן האיראנים מיהרו לסייע לשקם את האזור במהירות, וכיום , בשנת 2024 , חזרה היכולת הזאת במלואה לחות’ים מה שאילץ את ארה”ב ובריטניה לפעול שוב להסרת האיום. 

היום,יום שישי, הודיע ​​משרד הבריאות בנפת חודידה כי 16 בני אדם נהרגו ו-35 נפצעו כתוצאה מתקיפות אוויריות אמריקאיות ובריטיות, בין היתר על אזור נמל אלצליף משם מפעילים את סירות התופת לעבר נתיב השייט בים האדום. 

באותן תקיפות של בעלות הברית גם הושמד בניין רדיו במחוז אל-חוק בחודיידה.

צבאות ארה”ב ובריטניה אמרו שהם פתחו במתקפות נגד יעדים חות’ים בתימן ביום חמישי, כחלק מהמאמצים להרתיע את הקבוצה מלהמשיך ולתקוף את כלי השייט בים האדום.

 

פיקוד מרכז ארה”ב אמר בהצהרה כי כוחות ארה”ב ובריטים פתחו בתקיפות על 13 מטרות באזורים שבשליטת החות’ים בתימן.

משרד ההגנה הבריטי מסר כי המבצע המשותף כוון לשלושה אתרים בעיר החוף חודיידה בים האדום, שלדבריו הכילו כלי נשק נשלטים מרחוק וטילי קרקע-אוויר.

“כמו תמיד, זהירות מרבית ננקטה בתכנון התקיפות כדי למזער כל סיכון לאזרחים או לתשתיות שאינן צבאיות”, אמר משרד ההגנה הבריטי , וכי “ביצוע תקיפות בשעות הלילה צריך להפחית עוד יותר את כל הסיכונים הללו”.

מאז ה-19 בנובמבר, החות’ים מבצעים התקפות על ספינות מסחריות ומכליות בים האדום, במפרץ עדן ובים הערבי, שלדבריהם קשורות לישראל או יוצאות לנמליה, לתמיכה ברצועת עזה הנצורה אשר עדה למלחמה בין חמאס לישראל מאז 7 באוקטובר.

כדי לנסות להרתיע אותם, כוחות אמריקאים ובריטים פתחו בכמה גלי תקיפות באתריהם בתימן מאז 12 בינואר. צבא ארה”ב לבדו מבצע תקיפות מעת לעת על טילים שלדבריו מוכנים לשיגור.

בעקבות תקיפות מערביות, החלו החות’ים לתקוף ספינות אמריקאיות ובריטיות באזור.

תצ”א תקיפת נמל אלצליף בשנת 2020:

הקואליציה מכוונת לאתרים להרכבת סירות עמוסות פצצות החות'יות בנמל אל-סליף בנפת אל-חודיידה.

קרדיט לתמונה: דובר הקואליציה המערבית בהובלת ארה”ב