הכרה מעורפלת ביותר של הסביבה! ההשוואה המוזרה של התובע בהאג בין ישראל לבריטניה

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים ח’אן, סיפק השוואה מוזרה בין הלחימה הישראלית בחמאס ברצועת עזה לבין הלחימה הבריטית בטרור של המחתרת האירית (IRA) בצפון אירלנד בשנות הסכסוך (הטראבלס). בריאיון לסאנדיי טיימס, הוא סיפר כי סיפק את הדוגמה הבריטית כאשר נשאל לאחרונה כיצד ישראל צריכה לפעול בהתחשב בכך שאינה יודעת היכן החטופים ומה מצבם.

“היו ניסיונות להרוג את מרגרט תאצ’ר, פוצצו את איירי ניב (יועצה הבכיר של תאצ’ר לענייני צפון אירלנד), פוצצו את הלורד מאונטבטן (בן משפחת המלוכה), הייתה ההתקפה באניסקילן (פיגוע בטקס יום הזיכרון ב-1987 שבו נרצחו 12 אזרחים, בהם שלושה זוגות נשואים), היו יריות בברכיים”, ענה ח’אן. “אבל הבריטים לא החליטו לומר ‘טוב, בפולס רואד (המרכז של האזור הקתולי של בלפסט) יש ללא ספק כמה חברי IRA ואוהדים רפובליקנים, אז בואו נשליך פצצה של 2,000 פאונד על פולס רואד’. אי אפשר לעשות את זה”.

 

כיצד ניתן להשוות בין חמאס, ארגון טרור שמצהיר באופן גלוי כבר יותר מ-35 שנה על רצונו בהשמדת ישראל, גם אחרי שביצע טבח מכוון וללא אבחנה באזרחים חפים מפשע – תינוקות וילדים, נשים, גברים וקשישים – וחטף יותר מ-200 מתוכם, ובין ה-IRA, ארגון טרור לאומני שמעולם לא שאף להשמיד את בריטניה אלא השתמש בפיגועים כדי לאלץ אותה לוותר על צפון אירלנד על מנת להביא לאיחוד האי האירי? יותר מכך, השין פיין, הזרוע הפוליטית של ה-IRA, אף השתתפה בכללי המשחק הדמוקרטיים בזמן הסכסוך כאשר נטלה חלק בבחירות לפרלמנט הבריטי ולאסיפה המחוקקת של צפון אירלנד בעת שארגון הטרור המשיך בפיגועים נגד יעדים בריטיים ויוניוניסטיים, גם בתוך אנגליה עצמה.

From the archive 1982: IRA terror bombs kill eight soldiers in London parks  | IRA | The Guardian

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות- הגארדיאן