חייל מצרי נהרג בחילופי אש עם צה”ל ליד מעבר רפיח. מתעדכן

גורם ביטחוני ישראלי אישר כי התרחשו חילופי אש בין חיילים ישראלים לכוחות מצריים במעבר גבול רפיח בין רצועת עזה למצרים היום, יום שני.

2 חיילים מצריים נהרגו ועוד אחד נפצע בחילופי אש, לפי מה שדיווח כתב רשת “אל חורה” בתקשורת, בעוד שרשות השידור הישראלית דיווחה על פציעות בקרב החיילים הישראלים לאחר ההתנגשות עם הכוחות המצריים במעבר רפיח.

יש מידע סותר מי התחיל לירות על הצד השני. 

ערוץ 12 הישראלי דיווח כי על הגבול התרחשו חילופי אש.

התקרית באה על רקע המתיחות ביחסים בין מצרים לישראל על רקע המלחמה בעזה. (קרדיט אלחורה)

 

עידכונים שוטפים מהזירה: 

*- דיווח :”הביטחון המצרי פתח באש על משאית ישראלית, וחיילים ישראלים הגיבו בירי והיו נפגעים בצד המצרי”

תמונה

*- דיווח מצרי המסתמך על דיווח מאתר וואלה הישראלי : 4 חיילים מצרים נהרגו מכדורי צה”ל במהלך חילופי אש ליד מעבר רפיח. 

קרדיט לתמונה: אלג’נוביה

*- דובר צבא מצרים אמור להוציא הודעה מיוחדת על התקרית ברפיח בעוד זמן קצר.

תמונה

*- אמצעי תקשורת במצרים מצטטים אמצעי תקשורת ישראלים שאומרים כי אנשי ביטחון פנים של מצרים ירו על משאית מטען ישראליתוהחיילים הישראלים שאבטחו את האזור השיבו אש ויש נפגעים.

תמונה

*- דיווח של הטלוויזיה המצרי : חיילים מצרים אכן ירו ,אבל באוויר, אך לא לכיוון החיילים הישראלים או לכיוון שטח ישראל אך החיילים הישראלים ירו לעבר מקורות הירי והרגו 2 חיילים מצריים . 

*- רשת אל-ג’זירה, מצטטת את דובר הצבא המצרי: אנו מנהלים חקירה של הרשויות המוסמכות בנוגע לתקרית הירי באזור רצועת הגבול ברפיח.

דובר צה”ל אומר לעומת זאת : תקרית ירי בגבול עם מצרים. הנושא נמצא בחקירה ואנו בקשר עם הצד המצרי.

תמונה

*- דיווח מצרי: טנקים ישראלים הסתערו על הצד הפלסטיני של שער מעבר רפיח  ופתחו באש על כל מי שהיה בצד המצרי ואפילו על מי שהיה בתוך המשרדים לכן, כל הנפגעים היו מהצד המצרי.

*- דיווח מצרי מוזר : “החיילים המצרים טעו לחשוב כי הרכב הישראלי הוא של חברי תנועות ההתנגדות (החמאס) המנסים להמלט לעבר מצרים, ולכן פתחו לעברם באש. זה מה שקרה.”

תמונה

*- גלי צה”ל: מתקיימת חקירה משותפת בין ישראל למצרים על חילופי האש במעבר רפיח.

*- פרטי התקרית הבוקר כפי שדווח ב”כאן”:

האירוע התרחש בשעה 11:30 בבוקר, כאשר כוח הנדסה של צה”ל, שעסק בפעילות במנהרה בגבול מצרים, על ציר פילדלפי סמוך לגבול. במהלך הפעילות, כך נודע לכאן חדשות, חייל מצרי ירה לעבר משאית של הכוח מטווח יחסית קצר

לוחמים שאבטחו את הכוח, שהיו בתוך נגמ”ש הנדסי, השיבו בירי באמצעות מערכת “קטלנית” – מקלע המוצב על הנגמ”ש לעבר החייל היורה. כתוצאה מהירי חייל מצרי נהרג, ואחרים שהיו לידו נפצעו.

הצבא המצרי התייחס בקצרה לחילופי האש עם צה”ל. גורם מצרי המעורה בנושא מעריך בשיחה עם כאן חדשות שאין אינטרס לאף אחד מהצדדים להגדיל את הנושא ולגרום לכך שהוא יקבל אופי פוליטי או עממי.