אנליסט לבנוני רומז לכיוון בנו של חמינאי כעומד מאחורי “חיסולו” של הנשיא ראיסי

האנליסט הפוליטי של הערוץ הלבנוני “ספוטשוט” שהוא גם מומחה לענייני המפרץ, עבדול ג’ליל אל-סעיד, אמר לאתר החדשות “לבנון דיבייט” כי כיום יש 2 מוקדי כוח עיקריים השולטים באיראן, אחד מהם הוא מוג’טאבה עלי חמינאי, בנו של המנהיג העליון באיראן”.

בראיון ל”ספוט שוט” במסגרת התוכנית “נקודת מבט”, אמר אל-סעיד: “דיברתי ימים לפני התרסקות המטוס על הסכסוך בין הנשיא האיראני שנספה באסון המסוק, אברהים ראיסי, לבין בנו של המנהיג העליון באיראן, מוג’טאבה עלי חמינאי, ולאחר מותו של הנשיא האיראני, אני רואה ש-90% מהדרך להצטרפותו של מוג’טאבה חמינאי לתפקיד אביו כמנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית של איראן נסללה , ו….. אני מאתגר כל אחד שיש לו דעה אחרת”.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

הוא הוסיף, לאחר “חיסולו” של הנשיא, איראן החלה להתכונן לתרחיש של “הדחת”  המנהיג העליון, עלי חמינאי, על ידי אלו השולטים במשטר האיראני שאינם בוגרי אוקספורד או הרווארד אלא הם מאפיות וכנופיות פוליטיות שהיו זקוקות ל-16 שעות כדי למצוא את שרידי המסוק שהתרסק יחד עם נשיא איראן. השרידים נמצאו רק לאחר שהתחננו לרוסיה ולטורקיה. (הפרשן הפוליטי ככל הנראה התכוון לבכירי משמרות המהפכה האיראנים המחזיקים אף הם במוסרות השלטון יחד עם חמינאי).

האנליסט זרק גם לאוויר שאלה רטורית שמעלה הרהורים קשים באשר לסיבות שמאחורי התרסקות המסוק ….

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

” מדוע איש אינו יודע מי הם נוסעי שני המסוקים שליוו  את מסוקו של הנשיא האיראני? מהי הזהות שלהם?  מדוע הם לא עצרו וחזרו לחפשאותו מיד כשהתברר שהקשר עמו  נותק ? 

עבדול ג’ליל אל-סעיד סיכם באומרו: “המשטר האיראני לא יוכל להאשים אפילו את בורקינה פאסו בתקרית כי זה יחייב אותו להגיב, ולכן טהרן לא תעז להאשים את המוסד הישראלי כך שאין חובה להגיב”.

 

 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות