עיראק במרדף אחרי 2.5 מיליארד דולר שנגנבו ע”י חברי הממשלה הקודמת

“הרשויות העיראקיות החלו לגייס חברות חקירות מערביות כדי להתחקות אחר נכסים בבעלות חברי הממשלה הקודמת”- כך טוענים אמצעי תקשורת בעיראק.

לפי מה שנודע, חברת הייעוץ “כיכאר”, המנוהלת על ידי קצין המשטרה הבריטי הבכיר לשעבר ג’יימס סטוטארד, ממתינה לחתום על חוזה חקירה פיננסי חשוב עם ועדת היושרה העיראקית, הגוף העיראקי הנלחם בשחיתות שרודף אחרי אוצרות המיליארדים שנגנבו מהמדינה, אבל יישום ההסכם נדחה במספר חודשים על פי מקורות בלונדון.

 “החוזה מתייחס להשבת כספים המוחזקים בחו”ל, כולל בדובאי, לונדון וארה”ב, שנגנבו על ידי שרים ובכירים הקשורים לממשלתו הקודמת של מוסטפא אלקדימי, אז נגנבו כ-2.5 מיליארד דולר במזומן מרשות המסים העיראקית בין השנים 2021-2022, הקשורות בעיקר בעסקאות נפט מושחתות “.

באוגוסט האחרון הודיע ​​השופט העיראקי חיידר חנון, ראש ועדת היושר, המפקחת על הקרן להשבת הנכסים העיראקית, כי הגיש שורה של בקשות “הודעה אדומה” לאינטרפול בהן ביקש לעצור את המעורבים בגניבה, כולל שר האוצר לשעבר, עלי עלאווי, אבל המבקרים הטילו ספק במניעיה של ועדת היושר.

ראוי לציין שעיקר עבודתה של חברת כיכאר קשורה בהשבת חובות בנקים, במיוחד במערב אפריקה, ולמייסדה, סטוטארד, יש היסטוריה במגזר החקירות הפרטיות, ובין השנים 2008 ל-2012 הוא צורף למשרד האוצר של משלת בריטניה  כחלק מצוות עבודה למעקב אחר רווחי פשע.

קרדיט: פוליטיקל קייס