בעית צווי המעצר של בית הדין הפלילי הבינלאומי. תקציר המאמר

איום צווי המעצר על ישראל אינו גזרת גורל. היא פעולה יזומה נגדנו. הדרך להסיר את האיום עוברת בצעדי לחץ נגדים על בית הדין. 

 

תקציר המאמר

  1. באמצע אפריל דווח על חששות גוברים בישראל מצווי מעצר של בית הדין הפלילי הבינלאומי (The International Criminal Court (ICC)). על בסיס שמועות אצל הפלסטינים, הממשלה החלה פועלת במרץ כדי למנוע מבית הדין להוציא את הצווים. צווי מעצר לא רק יגבילו מאוד את התנועה של בכירים ישראלים בחו״ל, היא תפגע בתמיכה המוסרית בישראל ועלולה לעודד סנקציות נגדה.
  2. בית הדין הפלילי הבינלאומי הוא מעין גוף מדינתי בינלאומי. מדינתי משום שהוא יכול לשפוט אזרחים של מדינות שאינן חברות בו. כפי שהעבריין אינו צריך להכיר בסמכות בית המשפט כדי להישפט בו, כן אזרח זר יכול למצוא עצמו בבית הדין הבינלאומי למרות שמדינתו אינה חברה בבית הדין. ישראל לדוגמה אינה חברה בבית הדין. אבל הרשות הפלסטינית הצטרפה אליו ב-2015. משום שבית הדין רשאי לשפוט אישים שביצעו פשעים בשטח של מדינה חברה, אישים ישראלים נמצאים בסכנה של חקירה עקב פעולות ביהודה ושומרון, עזה ומזרח ירושלים.
  3. ההחלטה של הרשות להצטרף לבית הדין היא לוחמה משפטית נגד ישראל. כדי לעצור את המהלך, ישראל צריכה לפגוע בכוח של בית הדין וללחוץ גורמים שיכולים לרסן אותו. שלושה צעדים מוצעים: לחץ מצד הקונגרס על הבית הלבן, הסכמי אי-הסגרה ולחץ על הרשות הפלסטינית.

 

הכתבה המלאה .

What is the International Crime Court? - WorldAtlas

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשחק הגדול   קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות