האם הברחות נשק מעיראק וסוריה נועדו להפלת המשטר בירדן? תשאלו את איראן!

כשמקור רשמי חשף סיכול ניסיון הברחת נשק לירדן במרץ האחרון, האצבעות הופנו מיד לכיוון איראן והמיליציות שבהן היא תומכת, אם כי החדשות הרשמיות שפרסמה סוכנות הידיעות הירדנית, פטרה, לא ציינה מי המדינה שעומדת מאחורי.

רויטרס ציטטו שני מקורות עלומי שם שאמרו כי “המזימה” שסוכלה “איראן היא החשודה כעומדת מאחוריה” כדי “לעזור למתנגדי המלוכה לבצע פעולות חבלה”.

שני המקורות אמרו לסוכנות כי “הנשק נשלח על ידי פלגים בסוריה הנתמכים על ידי איראן לתא המזוהה עם האחים המוסלמים בירדן, שיש לה קשרים לזרוע הצבאית של תנועת חמאס”.

חדשות פטרה ציינו כי חקירות נמשכות והן קשורות ל”נשק שנשלח על ידי מיליציות שנתמכות על ידי אחת המדינות לחולייה בירדן”, מה שמצביע על כך שחברי החוליה הזו היו ירדנים.

מזה שבועות גובר החשש מפני מהלכים איראניים ישירים או עקיפים להכנסת חוסר היציבות לתוך הממלכה, לאחר שירדן הודיעה כי היא לא תהיה “אזור לסכסוך” בין ישראל לאיראן.

 

“לא נכון, ראוי לגינוי, ולא עולה בקנה אחד עם האמת”, במילים אלה תיאר דובר האחים המוסלמים בירדן, מועז אל-ח’וואלדה, את מה שדיווחה רויטרס,  הקושר בין הברחות נשק ממיליציות איראניות לחולייה המזוהה עם “האחים המוסלמים”.

הוא הדגיש כי לאחים המוסלמים “אין קשר לאיראן או למיליציות שלה, ועמדתם כלפי המשטר הירדני ומשפחת המלוכה ברורה”. הוא הדגיש כי הקבוצה היא “חלק מהמרקם החברתי והפוליטי בממלכה”.

מכון MEMRI  הישראלי טוען כי “התוכנית הגדולה של איראן מתמקדת במטרה ישירה של הפלת המשטר הירדני”.

רוב אוכלוסיית ירדן, המונה 11 מיליון, היא ממוצא פלסטיני, שכן ירדן קיבלה מיליוני פליטים פלסטינים שנמלטו ממולדתם בשנים הסוערות שלאחר הקמת מדינת ישראל.

الجيش الأمريكي: إرسال أسلحة وذخيرة إيرانية مصادرة إلى أوكرانيا

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: צבא ירדן