דיווחים:תקיפה ישראלית על מטרות כוח אלקודס האירני בשדה תעופה ליד חאלב

זוכרים את התופעה שכל פעם שמנהיג החיזבאללה עולה לנאום ולשפוך אש וגופרית על ישראל ולהכביר באיומים יד נעלמה מכה במטרות חיזבאללה בסוריה מה שהופך אותו לחוכא ואיטולה.

היום,דיווחו מספר רב של מקורות סורים כי הותקפו מטרות ליד שדה התעופה הצבאי הסורי – אלנירב שבמחוז חאלב שבצפון סוריה.

בתחילה הדיווחים היו מהוססים ודברו על טילים שפגעו על עמדות של צבא סוריה באזור שדה התעופה אחנירב.

בהמשך פרסמה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית -סאנא כי מטוסי קרב ישראלים תקפו טרות ליד שדה התעופה אלנירב בצפון סוריה וכי נגרמו רק נזקים למבנים ולא היו נפגעים בקרב כוחות צבא סוריה.

דיווחים אחרים טענו כי הותקפו עמדות אירניות באזור וכי יש כמה נפגעים.

את הדיווח היותר מעניין הביא דווקא בלוגר ערבי,היסטוריון צבאי בהשכלתו.

לטענתו,מקורות צבאיים סורים,הנמצאים אתו בקשר ,אמרו לו כי מטוסי קרב ישראלים,ככל הנראה מטוסי אפ-15 איי ומטוסי אפ-35 , הפציצו מטרות של משמרות המהפכה האירנים צפונית מזרחית לשדה התעופה הצבאי – נירב בחאלב. על פי אותם מקורות כמה אנשים מקרב כוח אלקודס של משמרות המהפכה האירנים בפיקודו של הגנרל סולימני נהרגו ונפצעו .

ולנו לא נותר אלא לשאול האם ישראל חוזרת על מתווה החיזבאללה גם על כוח אלקודס לאחר שהגנרל סולימני נשא אתמול דברים וגילה איך היה מעורב עם עימאד מורניה בפגיעה באח"י חנית במלחמת לבנון השניה .

האם היה ניסיון לחסל אותו ? או לפחות לשלוח לו מסר מאיים ממש כמו שעשה שר ההגנה האמריקאי פומפאו שאמר לאחרונה ש-"יש לגבות מסולימני מחיר על הטרור שהוא משליט במזרח התיכון " ?

ימים יגידו האם הגנרל סולימני מחשב את קצו לאחור והוא למעשה כבר "מת מהלך" ?

 

עדכונים:

*- סוכנות הידיעות הסורית סאנא מדווחת כי ישראל תקפה בסיסים ועמדות של האירנים בקרבת העיר חאלב בצפון סוריה. שדה התעופה הצבאי אלנירב נמצא בשליטת האירנים והחיזבאללה והם אלו שהותקפו הערב.

*- על פי מקורות סורים – רוב הנפגעים בהפצצה הישראלית הם מקרב אנשי משמרות המהפכה האירנים .

*- על פי ניסיון העבר כשישראל תקפה מטרות באזור חאלב או חמה היא השתמשה במסלולים אלו כדי להביא את מטוסי הקרב לקרבת המטרות המותקפות.

 

כתיבת תגובה