בריטניה: נספק לפריגטות שלנו בים האדום יכולת תקיפה יבשתית. משמעויות

שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס אישר שכל פריגטות הצי הבריטי שיפעלו בעתיד בים האדום תהינה מצוידות ביכולות תקיפה יבשתית.

שאפס הוסיפה בציוץ וידאו בפלטפורמת “X” היום, יום שלישי, כי “הפעילות שלנו בים האדום חייבת להיות מסוגלת להשמיד מטרות בים, באוויר וביבשה”, וציין כי הדבר הכרחי כדי להתמודד עם הגידול המתגבר באיומים על חופש השייט באזור.

ראוי לציין כי מאז ה-19 בנובמבר האחרון (2023), כלומר יותר מחודש לאחר פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, פתחו החות’ים בעשרות התקפות עם מל”טים וטילים על ספינות משא בנתיב שיט חיוני זה באמתלה של תמיכתה בפלסטינים.

בינתיים, וושינגטון הודיעה ב-18 בדצמבר 2023, על הקמת ברית צבאית ימית רב לאומית, תחת השם “שומר השגשוג”, במטרה להתמודד עם כל התקפות המכוונות לשבש את השייט הימי הבינלאומי.

מאז ה-12 בינואר, קואליציה זו כבר ביצעה כמה תקיפות באתרים הצבאיים של החות’ים בצנעא, חודיידה, טאיז, חג’ה וסעדה, שבהן השתתפה בריטניה כמו גם מדינות אחרות.

 

הערה: המשמעות של הצהרה זאת היא כי בריטניה מתכוונת להציב כוחות קומנדו על אוניות המלחמה שלה הפועלות בים האדום ובמפרץ עדן , יחד עם אמצעי תעבורה המתאימים להקפצת כוחות מהירה לתוך שטח תימן , כמו מסוקים וסירות קומנדו מהירות, כדי לסכל כל איום בתז”מ ההולך ומתגבש בהתבסס על מודיעין טקטי מדוייק.

Thoughts on the Future Commando Force

קרדיט: וטן כווית     קרדיט לתמונות: UK DEFENCE JOURNAL