האיבר בגוף האדם שנותן סימנים מוקדמים להרבה מחלות קשות

המראה החיצוני של הגוף, במיוחד כפות הרגליים, יכול לספק רמזים לגבי מצב הבריאות הכללי, לרבות זיהומים ומחלות פנימיות, ולכן מומחים ממליצים לא להתעלם מכך ולפנות לייעוץ רפואי.

דיווח של רשת CNN האמריקאית קובע כי כף הרגל מחוברת לרשת של סיבי עצב מהמוח, המאפשרת עמידה ואיזון והיא גם מחוברת לכלי דם וכל שינוי פנימי בגוף אפשר ו”מאותת” דרך כף הרגל.

מראה כפות הרגליים שלנו יכול להעיד על זיהומים ויראליים, מחלות של מערכת הלב וכלי הדם ואפילו הפרעות נוירולוגיות. 

חצבת מתחילה בדרך כלל בפנים, אך היא עשויה להתחיל בכפות הרגליים, שם מופיעים כתמים ורודים-אדומים בולטים.

מערכת הדם מספקת דם לכל חלק בגוף מקדמת הראש ועד קצות האצבעות. כאשר כלי הדם מגיעים לקצוות אלו, הם מסתעפים והופכים קטנים יותר.

זה נורמלי שכפות הרגליים מרגישות קרות כשנוגעים בהן, אבל צבען לא אמור להשתנות מצבע העור הרגיל לכחול, וגם לא צריך להיות קר עד כאב.

תסמינים חמורים של שינוי צבע וכאב יכולים להצביע על תופעה הנקראת תסמונת הבוהן הכחולה. זה יכול להיגרם על ידי גושים קטנים מאוד הנקראים מיקרואמבולי, המורכבים מחלקיקי כולסטרול.

החלקיקים הללו עוברים בקלות בכלי הדם הגדולים והופכים קטנים יותר כשהם מגיעים לכלי הדם הקטנים יותר בכפות הרגליים, וכשהן נתקעות שם, הן מנתקות את אספקת הדם. הרקמות הופכות ללא חמצן, מה שגורם לכפות הרגליים לשנות את צבען ולהיות כואבות.

 

במקרים חמורים, תסמונת הבוהן הכחולה עלולה להוביל למוות של רקמות ולהיווצרות נמק (גנגרנה), מה שעלול להביא לקטיעה של אצבעות הרגליים או אפילו של כף הרגל כולה, על פי הדו”ח.

ישנם סימנים נוספים בכפות הרגליים שיכולים להעיד על מחלות לב וכלי דם. נפיחות אדומות המופיעות בכפות הרגליים (כמו גם בידיים) יכולות להעיד על נוכחות של דלקת בלב הנקראת אנדוקרדיטיס חיידקית.

אצבעות הרגליים יכולות להעיד גם על בעיות במערכת העצבים על ידי בדיקת רפלקס הפלנטר, שעשוי לחשוף את סימן Babinski (על שם הנוירולוג יוסף בבינסקי).

כאשר מכים את כף הרגל, התגובה הטבעית אצל מבוגרים היא לכופף את הבוהן הגדולה כלפי מטה, ואם הבוהן נמשכת כלפי מעלה, הדבר מעיד על הסימן של בבינסקי ועלול להעיד על כך ששבץ משבש את המעגלים התקינים במוח השולטים בכפות הרגליים.

הדוח מסיק שסוכרת, אי ספיקת כליות ואפילו הפרעות בבלוטת התריס עלולות להקרין סימנים בכפות הרגליים. לכן, אם אתה מבחין בשינוי כלשהו, ​​עליך להתייעץ עם רופא.

عیادة صحة القدم

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: