5 מערכות טילי הנ”מ הטובות בעולם. גם ישראל בצמרת עם “קלע דוד”

מערכות טילים נגד מטוסים הן מערכות הגנה אוויריות המיועדות ליירט ולהשמיד כלי טיס, מסוקים וטילים אחרים. היכולות של מערכות אלו נעות בין הגנה צמודה ליכולת לעסוק במטרות בטווחים ארוכים ובגובה רב.

במהלך השנתיים האחרונות, עולם התעשייה הצבאית מדבר באופן אינטנסיבי על מערכות הגנה אוויריות שפותחו על ידי מדינות שונות ברחבי העולם. לכן, החלטנו לספק לכם את הדירוג שלנו ל- 5 מערכות טילי הנ”מ המובילות בעולם.

 

*- מערכת הגנה אווירית סינית ארוכת טווח נגד מטוסים HQ-9

מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח HQ-9 מיועדת להשמדת מטוסי אויב, טילי שיוט ומסוקים בכל גובה. השימוש הקרבי שלהם, ביום ובלילה בכל תנאי מזג האוויר.

ה-HQ-9 היא אחת ממערכות ההגנה מפני טילים נגד מטוסים סיניות מהמתקדמות ביותר ומתאפיינת ביעילות לחימה גבוהה בסביבת חסימה מורכבת, לרבות שימוש רב של האויב באמצעי תקיפה אווירית שונים.

ה-HQ-9 היא גם המערכת הסינית הראשונה עם יכולת ליירט טילים בליסטיים טקטיים קרקע-קרקע.

לגרסה העדכנית ביותר של המערכת, המכונה HQ-9 B, טווח של כ-300 ק”מ.

HQ-9 - Wikipedia

קרדיט: ויקיפדיה

 

*- מערכת MM-104 “פטריוט” אמריקאית

מערכת ההגנה האווירית פטריוט נועדה לכסות מרכזים אדמיניסטרטיביים ותעשייתיים גדולים, בסיסי ים ואוויר מכל אמצעי התקיפה האווירית הקיימים והיא עמידה בפני אמצעי נגד אלקטרוניים רבי עוצמה של האויב. המערכת מסוגלת לזהות בו-זמנית יותר מ-100 מטרות באוויר, לעקוב כל הזמן אחר שמונה מהן, להכין נתונים ראשוניים לירי, שיגור והכוונה של עד שלושה טילים לכל מטרה.

פיתוח המערכת החל בשנת 1963 ונועד להחליף את מערכות ההגנה האווירית מהדור הקודם. ניסויי הטיסה הראשונים של הטיל נערכו בפברואר 1970, וב-11 בינואר 1974 הטיל היה הראשון שביצע תמרונים מונחים לפקודות שהגיעו מרדאר קרקעי. המערכת אומצה על ידי צבא ארה”ב ב-1982.

MIM-104 Patriot - Wikipedia

קרדיט: ויקיפדיה

 

*- מערכת הגנה אווירית SAMP-T צרפתית-איטלקית (Eurosam)

SAMP-T Air Defense Missile System: Join The War In Ukraine

קרדיט: רשתות חברתיות

 

*- קלע  דוד הישראלית

זוהי מערכת הגנה אווירית של צה”ל שפותחה במשותף על ידי רפא”ל – הרשות לפיתוח מערכות הגנה מתקדמות וקבלן ההגנה האמריקאי ריית’און, שנועדה ליירט מטוסי אויב, מל”טים, טילים בליסטיים טקטיים וטילים לטווח בינוני וארוך, משוגרים לטווח של מ-40 קילומטרים (24.85 מייל) ועד-300 קילומטרים (186.41 מייל) במהירויות של עד 7.5 מאך.

מערכת “קלע דוד” אמורה להחליף את ה-MIM-23 Hawk ו-MIM-104 פטריוט שנמצאות בארסנל הישראלי.

“קלע דוד” מיירט טילי שיוט של טומהוק ממרחק של 40 קילומטרים.

קרדיט: דובר צה”ל

*- S-400 טריומף הרוסית

S-400 – ויקיפדיה
קרדיט: ויקיפדיה