חידוש: שיירת נשק איראני שחצתה מעיראק לסוריה הותקפה מהקרקע ע”י כוח לא מזוהה

בשנים האחרונות ראינו דפוס פעולה, כך על פי מקורות זרים , שבמהלכם ישראל ,או בעלות הברית בראשות ארה”ב הפועלת בסוריה ובעיראק נגד כוחות דאעש , תוקפים שיירות נשק המגיעות מאיראן ,החוצות את שטח עיראק ובדרכן לסוריה וחיזבאללה. הנשק שהשיירות נושאות מיועדות למיליציות השיעיות הסרות למרות איראן או למחסני הנשק של חיזבאללה בצפון לבנון.

התקיפות על שיירות אלו , נעשו , עד כה, ברוב המקרים או באמצעות מטוסי קרב- הפצצה או באמצעות כטב”מים תוקפים.

מעניין הפעם לראות שיירת נשק איראני ,שאך חצתה את הגבול בין עיראק , וברגע שנכנסה לתחומה של סוריה היא מותקפת מהקרקע על ידי כוחות בלתי מזוהים. גם מעניין לשים לב שלמרות החיפושים הנרחבים של הכוחות האיראנים והסורים באזור התקיפה לא אותרו או זוהו הכוחות התוקפים מה שמצביע עליהם ככוחות מיומנים ומאומנים היטב.

 

וכך מדווח ערוץ התקשורת הסורי “בלדי ניוז” הסוקר את אירועי מזרח סוריה באופן יומיומי: “אנשים לא מזוהים עם מקלעים תקפו מכוניות ומשאיות עמוסות בנשק השייכים למיליציות איראניות באלבוכמאל”.

התקיפה התרחשה ברגע שבו המשאיות חצו משטח עיראק, ועברו ליד אזור אל-קבאן ברחוב אל-סבין שבעיירת המחוז אלבוכמאל.

בתקיפה נפצע גם קצין אחד לפחות, בנוסף לגרימת נזק למשאית עמוסה בנשק ולרכב צבאי שהגן על המשלוח.

המקורות הסבירו כי כוחות המשטר והמיליציות האיראניות חסמו את האזור לאחר התקיפה וביצעו סריקת שטח מהודקת מבלי שהצליחו לקבוע את זהות התוקפים. המקורות ציינו כי המשלוח המשיך בדרכו לאחר הפיגוע והשיירה התמקמה באזור התעשייה, מדרום לעיר.

شبكة عين الفرات | بالفيديو|| بلا رقابة ولا تفتيش.. شاحنات كبيرة تابعة  لميليشيا الحرس الثوري الإيراني تدخل إلى سوريا

קרדיט לתמונות: עין אלפראת