ישראל מסכימה להצעה צרפתית להקלת המתיחות עם חיזבאללה

על רקע המשך ההתכתשויות שלא שככו מאז ה-7 באוקטובר עם חיזבאללה בחזית הצפונית , התיווך הצרפתי ממשיך לנסות ולהפיג את המתיחות.

 

משא ומתן עקיף

ערוץ 13 הישראלי דיווח ביום רביעי כי צרפת הציעה לישראל ולבנון לנהל משא ומתן עקיף בפריז למציאת הסדר דיפלומטי לחזית הצפונית.

הערוץ הודיע ​​כי ישראל הביעה את הסכמתה להצעת פריז להגיע להסדר דיפלומטי.

המקורות לא חשפו פרטים על ההצעה הצרפתית, אלא רק אישרו את אישורה של ישראל.

התפתחות זו הגיעה שעות ספורות לאחר שישראל איימה “לכבוש שטחים נרחבים” בדרום לבנון אם חיזבאללה לא ייסוג מהאזור.

שר החוץ הישראלי, ישראל כץ, אמר לעמיתו הצרפתי, סטפן סגורני, שאם חיזבאללה לא ייסוג, ישראל “תהיה תצא למלחמה כוללת”.

הוא גם הוסיף  כי ישראל תילחם בחיזבאללה ברחבי לבנון, ותכבוש שטחים נרחבים בדרום לבנון, ואזורים אלו יישארו בשליטת הצבא כרצועת ביטחון, לפי טענתו.

זה קרה לאחר שסיגורני הגיע לישראל שלשום, שם פגש את מקבילו הישראלי, ביקור של 24 שעות בירושלים ובתל אביב במסגרת סיור במזרח התיכון שכלל את לבנון וסעודיה.

Ségournet אמר אז כי גורמים צרפתיים שיתפו את ישראל בהצעות שהוצגו בפני הרשויות בלבנון, להרגעת המתיחות בין ישראל לחיזבאללה, כאשר פריז מנסה למלא תפקיד מתווך בין שני הצדדים.

השר הצרפתי ביקר ביום ראשון בלבנון, שם פגש גורמים רשמיים, בהם פוליטיקאים המקורבים לחיזבאללה, ובכירים צרפתים אומרים שמצאו התקדמות בתגובות השלטונות הלבנוניים.

مباشر من #الحدث | #لبنان.. سقوط صواريخ في محيط مستوطنات إسرائيلية في الجليل الأعلى | Facebook

קרדיט: אלערביה

הסכסוך כבר חרג בכמה קילומטרים מצפון לנהר הליטני

ראוי לציין כי ישראל איימה לפתוח במבצע צבאי בחזית הצפונית שלה, בטענה שהיא רוצה להחזיר את השקט לגבול עם לבנון כדי שאלפי ישראלים יוכלו לחזור לאזור ללא חשש מתקיפות טילים.

בזמן שההסלמה נמשכת, אזור התקיפות הישראלי התרחב עד שחרג כמה קילומטרים מצפון לנהר הליטני.

מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר, בגבול לבנון-ישראל היו עדים להפצצות כמעט יומיומיות בין חיזבאללה לצבא הישראלי, שהובילו למותם של עשרות.

مراسلة الحدث: حزب الله يستهدف ثكنة برانيت الإسرائيلية بالحدود اللبنانية | مراسلة #الحدث ناهد يوسف: #حزب_الله يستهدف ثكنة برانيت الإسرائيلية مقر قيادة الفرقة 91 بصواريخ "بركان" بالحدود اللبنانية ردا على قصف #دمشق

קרדיט: אלערביה

ישראל מכינה את כוחותיה למלחמה כוללת עם חיזבאללה

במשך שבועות, ישראל תוקפת מהאוויר, עמוק יותר לתוך שטח לבנון, אתרי חיזבאללה, מה שהגביר לאחרונה את החשש המקומי והבינלאומי מפני פרוץ מלחמה גלויה.

כמו כן, היא ביצעה מספר תקיפות על מכוניות בדרום, כחלק מתוכנית לחיסול מפקדים בכירים הן מהחיזבאללה והן מהחמאס.

لتخفيف التوتر مع حزب الله.. إسرائيل توافق على عرض فرنسا

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלערביה