תאונות עבודה באיראן, עוד סיבה לכעס על המשטר

סיפרתי לכם לא פעם על תאונות שונות ומשונות באיראן, בין אם על תאונות מסתוריות במפעלים ואתרים הקשורים למשמרות המהפכה, בין אם תאונות דרכים, ובין אם על תאונות עבודה מכל הסוגים והמינים.

אז במסגרת סיכומי השנה החולפת בלוח השנה הפרסי (שהסתיימה ב 20 במרץ) עולה נתון מעניין, או יותר נכון, באיראן כמו באיראן, יש את הנתונים הרשמיים של גורם אחד, ונתונים רשמיים של גורם אחר.

מצד אחד מגיע עלי זיאי (علی ضیایی = Ali Ziaei) ראש המחלקה לחקירת זירות פשע, בארגון הרפואה המשפטית (سازمان پزشکی قانونی = Iranian Legal Medicine Organization) ומפרסם מספרים המראים עלייה של 11% במספר נפגעי תאונות עבודה באיראן, ובמספרים מדובר בלפחות 2,115 עובדים שנהרגו בתאונות עבודה (לעומת כ 1,900 בשנה הקודמת), ו 27,377 עובדים שנפצעו.

Road Deaths Soar As Holidays Begin: Over 325 Dead | Iran International

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

אציין שעלי זיאי פרסם גם מספר גבוה יותר, של 2,961 הרוגים מתאונות עבודה (מתוכם היו 21 נשים, ירידה לעומת 30 נשים שנהרגו בתאונות עבודה בשנה הקודמת).

ומצד שני, מגיע עלי חוסיין רעיטי פארד (علی‌حسین رعیتی‌فرد = Ali Hossein Raitifard) סגן השר ליחסי עבודה, במשרד הקואופרטיבים, העבודה והרווחה של ממשל הרפובליקה האסלאמית של איראן, ומספר לאיראנים הלא משוכנעים שבכלל הייתה ירידה בנפגעי תאונות עבודה בשנה שחלפה, ובסך הכל נהרגו 680 עובדים, ואמר שמדובר בירידה לעומת 712 הרוגים בתאונות לפני שנתיים.

סגן השר הלא מכובד הוסיף ואמר: “בשל מאמצי משרד העבודה להגן על כוח האדם, מספרי תאונות עבודה בשנתיים האחרונות ירדו ב-9.7 לעומת התקופה המקבילה קודם לכן”. וכדי לשכנע את האיראנים הספקנים, הוא הגדיל לעשות וטען שמספר תאונות העבודה באיראן נמוך מהממוצע העולמי.

11 Afghans killed, 2 injured in Iran road crash – Pajhwok Afghan News

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

יכול להיות שהאיראנים לא כל כך משתכנעים מדברי סגן השר הלא מכובד, לא רק בגלל שהם סומכים יותר על הנתונים שפורסמו ע”י מי שחקרו את התאונות והפנו את הפצועים לטיפול רפואי, אלא גם חוסר האמון הבסיסי של האיראנים בגורמי משטר כסגן השר הלא חביב, ועקב עברו כמנהל מטה הג’יהאד הכלכלי של ארגון הבנייה של הבסיג’, וגם עברו כראש ‘ארגון גיוס העובדים’ של משמרות המהפכה, לא מוסיף לו הערכה ואמון בקרב האיראנים, למרות שתפקידים אלו זיכו אותו בדרגת תא”ל במשמרות המהפכה.

אציין שמחוזות טהראן, אספהאן, וח’וראסאן רזאווי, היו המובילים במספר מקרי מוות בתאונות עבודה, ושסיבת המוות המובילה מתאונה שגבתה את חייהם של 983 עובדים, הייתה נפילה ממקום גבוה, וגורמי המוות שלאחריה היו פגיעת חפץ קשה / כבד, התחשמלות, כוויות משרפה, וחנק.

Iranians Killed In Car Accident In Iraq - Iran Front Page

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

עוד אציין שרוב נפגעי העבודה באיראן אינם מבוטחים, לא ע”י המעסיקים ולא ע”י המדינה, ובמקרה של תאונה אין להם כיסוי ביטוחי רפואי או שיפוי מהביטוח הסוציאלי (אין להם כמו אצלנו כיסוי של קופת חולים ושל ביטוח לאומי).

פרסום הנתונים ובמיוחד נתונים שונים משני מקורות ממשלתיים רשמיים, מוסיף לתחושת הכעס נגד המשטר, ולשיח ער ברשתות האיראניות, שמלא בטענות נגד המשטר שלא דואג לסביבת עבודה בטוחה, ופועל בעצמו בניגוד לחוקים, לתקנות והנהלים.

Road Traffic Accidents in Iran

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות:https://www.worldlifeexpectancy.com/